اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 3 سال آینده؛

آزمایشگاه فنی خاک به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور تا سه سال دیگر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

آزمایشگاه فنی خاک به بخش خصوصی واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کامران رحیم‌اف شب گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی پروژه‌های عمرانی دولتی به ویژه طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و سدسازی ها با نظارت حاکمیتی آزمایشگاه در حال اجرا است، بیان داشت: 93 درصد پروژه‌های عمرانی دولتی با آزمایشگاه مکانیک فنی خاک کشور قرارداد دارند.
وی افزود: آزمایشگاه مکانیک فنی خاک با تجهیزات نوین و مطابق با استانداردهای بین‌المللی پاسخگوی پروژ‌ه‌های عمرانی کشور است.
مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک کشور با بیان اینکه حلقه مفقوده در بحث نظارت بر اجرای درست طرح‌های عمرانی از نظر کیفیت و استانداردها و ناهماهنگ بودن آزمایشگاه دولتی با بخش خصوصی است، تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی کشور که با نظارت آزمایشگاه مکانیک خاک بخش خصوصی قرار داد دارند با مشکل مواجه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل تصدیگری آزمایشگاه تا سال سه سال دیگر به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: از سال 93 آزمایشگاه به عنوان یک نهاد حاکمیتی فنی و نظارت کننده بر تمام طرح‌های عمرانی محسوب می‌شود.
رحیم‌اف وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی و نیروی انسانی این نهاد دولتی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در اجرای پروژه‌های بزرگ تجهیزات آزمایشگاهی مکانیک خاک در کنار کارگاه پروژه‌های عمرانی مستقر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مشاوران طرح‌های عمرانی بر اساس نتایج آزمایشگاه نظارت فنی را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: با حاکمیتی شدن آزمایشگاه مکانیک خاک کشور بخش فنی و نظارت پروژه‌هایی که با مشکل مواجه هستند، رفع می‌شود.  
رحیم‌اف با بیان اینکه فرهنگ استفاده از خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشور در حال نهادینه شدن است، بیان داشت: نرخ تعرفه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مربوط به سال 87 است و آزمایشگاه برای گرفتن طرح‌های عمرانی حتی تا 30 درصد تخفیف خدمات می‌دهد.
این مسئول با اشاره به اینکه شاهد عدم استقبال برخی از کارفرمایان در استفاده از آزمایشگاه دولتی هستیم، افزود: آزمایشگاه‌های بخش خصوصی فقط به فکر سودآوری هستند و با کمترین نرخ طرح‌های عمرانی را زیر پوشش قرار داده و خدمات بسیار ضعیفی را ارائه می‌دهند که در این روند شاهد هدر رفتن بیت المال و یا منابع کشور هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کشور فقر مصالح مرغوب در استان‌های شمالی را به عنوان یک مشکل اساسی می‌داند، تصریح کرد: نوع و جنس خاک استان‌های شمالی به ویژه مازندران سبب شده تا هزینه اجرای طرح‌ها بسیار بالاتر و طولانی‌تر اجرا شود
وی در پایان اذعان داشت: فعالیت آزمایشگاه مکانیک خاک کشور برای تسریع در اجرای پروژه‌های دولتی گام بر می‌دارد و مانع پیشرفت فیزیکی طرح‌های ملی نیست.
در این مراسم افشار مقدم معارفه و تورانی تودیع شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول