اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اعمال حاکمیت بر اساس قانون بر عهده قوه قضائیه است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اعمال حاکمیت بر اساس قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه است.

اعمال حاکمیت بر اساس قانون بر عهده قوه قضائیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی تدابیر و راهکارهای تعامل بیشتر با نیروی انتظامی استان گفت: دستگاه قضایی با جان، مال، آبرو و هستی مادی و معنوی مردم سر و کار دارد.

وی که در جمع فرمانده و معاونان نیروی انتظامی استان زنجان سخن می‌گفت، همکاری و تعامل نیروی انتظامی را با دستگاه قضایی استان مثبت ارزیابی و بر همکاری بیشتر این نیرو و دادگستری در پیشگیری از وقوع جرم تاکید و خاطر نشان کرد: وظیفه پلیس ایجاب می‌کند که افراد خاطی را به خاطر ایجاد مخاطرات جانی به مردم با جدیت به مراجع قضایی معرفی کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان زنجان تکریم ارباب رجوع و برخورد صادقانه با مردم را یادآور شد و افزود: برخی برخوردهای نامناسب در رده‌های شغلی پایین باعث بدبینی و بی‌اعتمادی مردم به دستگاه مربوط می‌شود که این مورد با آموزش نیروها حل می‌شود.

وی به حضور به موقع نیروی انتظامی استان زنجان در عرصه مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد پرونده‌های قضایی استان زنجان با همکاری و تلاش نیروی انتظامی استان زنجان به سرانجام می‌رسد.

گل‌محمدی با اعلام اینکه تقویت مبانی علمی و آموزشی در نیروی انتظامی باعث موفقیت و ارتقای امنیت و آسایش مردم جامعه می‌شود، یادآور شد: دادگستری کل استان زنجان می‌تواند با همفکری نیروی انتظامی و با آسیب شناسی علمی از وقوع برخی معضلات اجتماعی و جرائم پیشگیری کند.

در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان هم بر تهیه و تدوین طرح‌ها و آسیب‌شناسی‌های اجتماعی و مدیریتی به طور مشترک تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی از ضابطان دستگاه قضایی استان است.

یحیی شرفی با اعلام اینکه رعایت حقوق شهروندی از فرامین فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، گفت: اگر ماموری این فرمان را رعایت نکند، ضمن برخورد اداری به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی نظر و افکار‌سنجی مردمی را از وظایف معاونت اجتماعی نیروی انتظامی اعلام و خاطر نشان کرد: تماس‌های مردمی با سامانه 197 و ملاقات‌های حضوری بیانگر رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی استان زنجان است.

وی ترافیک شهری، رعایت‌نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و سد معبر را از جمله مشکلات شهر زنجان برشمرد و خواستار تداوم برگزاری این نوع جلسات با رئیس کل دادگستری و معاونان دستگاه قضایی استان برای حل معضلات شهری شد.

در این جلسه هم‌اندیشی دادستان عمومی و انقلاب زنجان، رئیس محاکم عمومی، معاون آموزشی و پژوهشی دادگستری کل استان زنجان و معاونان فرماندهی نیروی انتظامی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول