اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از پایتخت صفویه تا بهارستان/

نیکویه: قوه‌ قضائیه همتی مضاعف در مبارزه با مفاسد به کار گیرد

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به فساد مالی اخیر گفت: برای رفع این گونه مشکلات باید قوه‌ قضاییه همتی مضاعف به کار گیرد و نمایندگان نیز بر تمام امور باید نظارت کنند.

نیکویه: قوه‌ قضائیه همتی مضاعف در مبارزه با مفاسد به کار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس نیکویه کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و الوند در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که پیرامون این رویداد بزرگ با وی به گفت‌وگو پرداختیم:

* فارس: آیا هم اکنون فعالیت اقتصادی دارید؟ در صورت نماینده شدن این فعالیت را ادامه خواهید داد؟

- بنده هیچ گونه فعالیت اقتصادی انجام نمی‌دهم و در زمانی که در جهاد کشاورزی مشغول به خدمت بودم پیشنهادهایی برای واگذاری قسمتی از امور به عنوان بخش خصوصی به بنده می‌شد ولی تمایلی برای فعالیت اقتصادی نداشته‌ام و در حال حاضر مدیریت یک مدرسه غیرانتفاعی را بر عهده دارم که این کار یک فعالیت کاملاً فرهنگی است.

* فارس: در صورت حضور در مجلس، مردم از چه طریق و کانالی می‌توانند با شما ارتباط داشته باشند؟ ساز و کار ارتباط مستمر شما با مردم چیست؟

- زمانی که در شورای شهر قزوین مشغول به خدمت بودم به رئیس دفتر خودم اختیارات مناسبی داده بودم که بتواند با پیگیری امور در شهرداری و ادارات دیگر در راستای حل مشکلات ارباب رجوع اقداماتی انجام دهد و در پایان اگر موفق به دریافت جواب نمی‌شد به بنده اطلاع می‌داد و شخصاً موضوعات را پیگیری می‌کردم.

* فارس: برای انتخابات چقدر هزینه کرده‌اید و محل تأمین هزینه‌های انتخاباتی شما از کجاست؟

- مستحضر باشید که تمام ستادهای بنده مردمی و نیروهای در حال فعالیت تبلیغاتی، صلواتی هستند به غیر از چهار یا پنج نفر که در روستاها کار تبلیغات را انجام می‌دهند.

* فارس: با توجه به تخصص و دغدغه‌تان فکر می‌کنید برای حضور در چه کمیسیونی مناسب هستید؟

- بنده به دلیل سابقه معاونت سیاسی و امنیتی در استانداری قزوین و با توجه به سوابق تحصیلی تشخیص می‌دهم که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مفیدتر باشم ولی علاقه به کارهای فرهنگی نیز دارم.

فارس: چقدر برای عدم مذاکره با آمریکا استقامت خواهید کرد؟ با فشار تحریم‌ها بر کشور به نظرتان ایستادگی و مقاومت ما تا کجا باید ادامه داشته باشد؟

- همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند داستان ما و آمریکا، داستان گرگ و میش است و تا زمانی که خوی درندگی در نزد آمریکا و ایادی استکبار وجود دارد رابطه و تفاهم با آنها معنا ندارد.

فارس: برنامه‌‌تان برای جلوگیری از فسادهای مالی چیست و دلیل عمده این فسادها را در چه می‌دانید؟

- دسته زیادی از مردم توان نوشتن یک دادخواست را ندارند و به دلیل هزینه بالا در گرفتن وکیل تمایلی برای مطرح کردن و دفاع از حقوق خود را ندارند لذا باید ساز و کارهای لازم در قوه قضاییه برای این موضوع در نظر گرفته شود به همین منظور برای رفع این مشکلات باید یک خانه تکانی در درون قوه ‌قضاییه صورت گیرد، نظارت بر تمام امور به وکالت از مردم از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است.

 

* فارس: آیا شما به پرداخت حقوق مادام‌العمر برای نمایندگان مجلس معتقد هستید؟

- خیر، پرداخت حقوق نمایندگان باید بر اساس قانون هماهنگ کشوری اجرا شود.

 

* فارس: نگاه شما به خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی چگونه است؟

- با اصل 44 کاملاً موافقم ولی با روندی که در اجرای اصل 44 در کشور در حال انجام است موافق نیستم، باید واگذاری‌ها به نوعی انجام شود که افراد و شرکت‌های منتسب به دولت در جذب شرکت‌ها نقشی نداشته باشند، یعنی همان خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام شود. دیدگاه امام راحل (ره) در رابطه با این موضوع این بود که در کارهایی که نیاز به حضور دولت نیست باید به صورت تعاونی یا خصوصی کار انجام شود تا دولت بتواند به وظایف اصلی خود بپردازد.

* فارس: شعار شما در انتخابات چیست؟

- بنده در جبهه متحد اصولگرایان حضور دارم لذا شعار ما در این جبهه این بوده است که: کشوری بسازیم که شایسته مردم باشد ولی بنده زیاد به این شعارهای انتخاباتی مرسوم شده اعتقادی ندارم زیرا برنامه‌های پیش رو در کشور که همان برنامه چشم‌انداز 20 ساله است مشخص می‌باشد و تمام کارهای لازم برای انجام دادن در درون این برنامه چشم‌انداز دیده شده است بنابراین اگر نمایندگان بتوانند در راستای این برنامه خود را هماهنگ کنند کار ارزشمندی را انجام داده‌اند و نیازی به شعار نیست.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول