اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی گناباد:

مسئولان قوه قضائیه به مشکلات دادگستری گناباد توجه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر گناباد گفت: مسئولان کشور و استان در قوه قضائیه به داد دادگستری گناباد برسند تا مردم ولایت‌مدار این شهرستان بیش از این دچار مشکل نشوند.

مسئولان قوه قضائیه به مشکلات دادگستری گناباد توجه کنند
سیدحسن پورهاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: دادگستری شهرستان گناباد از لحاظ کمبود قاضی وضع اسف‌باری دارد و این در حالی است که دادگستری باید به داد مردم گناباد برسد.
وی افزود: گلایه‌های زیادی از سوی مردم به شورای اسلامی شهر گناباد منتقل می‌شود که پرونده‌های کیفری که می‌بایست منجر به صدور رای شود حدود شش ماه معطل می‌ماند.
وی افزود: قسمت دادسرای این شهرستان که وظیفه بررسی جرم را به عهده دارد نسبتا خوب است و با ریاست دادستان و دو دادیار و یک بازپرس اداره می‌شود که با وجود کمبود نیرو با تلاش مضاعف این افراد بررسی جرم انجام و مشخص می‌شود اما از آنجا به بعد که پرونده می‌بایست منجر به صدور حکم شود به علت نبود قاضی حدود 500 پرونده معطل مانده یا حداقل شش ماه در نوبت هستند.
پورهاشمی تصریح کرد: در دادگستری شهرستان گناباد برابر چارت سازمانی می‌بایست دو دادگاه کیفری با دو قاضی و دو دادگاه حقوقی با دو قاضی و یک دادگاه انقلاب با یک قاضی و یک معاون و یک رئیس دادگستری جمعا هفت نفر اداره شود که متاسفانه همه این وظایف توسط رئیس دادگستری انجام می‌شود.
وی افزود: علاوه بر آن نظارت و صدور حکم پرونده‌های شورای حل اختلاف و رسیدگی به پرونده‌های اجرای احکام مدنی نیز توسط ایشان انجام می‌شود و بعضا مواردی از پرونده‌های کیفری مانند رسیدگی به جرائم افرادی که سنشان کمتر از 18 سال است نیز توسط ایشان انجام می‌شود.
پورهاشمی گفت: از نزدیک شاهد هستم که ریاست دادگستری گناباد روز و شب بی‌وقفه وقت می‌گذارند اما با این همه کار و شرکت در جلسات مختلف شهرستان و استان آیا واقعا می‌توان به همه این امور رسیدگی کرد.
وی ضمن تشکر از ریاست دادگستری گناباد، دادستان و پرسنل دادگستری شهرستان از مسئولان استان و کشور در قوه قضائیه خواست که حداقل دو قاضی یکی در دادگاه کیفری و یکی در دادگاه حقوقی به این شهرستان اعزام کنند تا مردم ولایت‌مدار این شهرستان بیش از این دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول