اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد:

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با هرگونه سیاه‌نمایی و تفرقه‌افکنی در انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: قوه قضائیه با هرگونه سیاه‌نمایی و مباحث ضدانقلابی و تفرقه‌افکنانه در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی برخورد قاطع خواهد داشت.

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با هرگونه سیاه‌نمایی و تفرقه‌افکنی در انتخابات
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی آذربایجان غربی، اظهار داشت: شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تعیین شده‌اند.
وی افزود: همانطور که سایر نهادهای ذی‌ربط در انتخابات وظایف قانونی خود را انجام می‌دهند این ستاد نیز به کار پیشگیری می‌پردازد و علاوه بر هماهنگی با شوراهای اجرایی و نظارتی اقدامات قانونی را در این باره صورت می‌دهد.
موسوی تصریح کرد: ما از هیئت نظارت با کمال قاطعیت حمایت می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که اجازه حضور به افرادی که زمانی علیه نظام شوریده بودند را ندهد.
وی افزود: از دلایل تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است چون دشمنان قسم‌خورده انقلاب در کمین هستند.
این مسئول با تاکید بر برخورد با متخلفان، اظهار داشت: دستگاه قضائی اگر احسال کند که جهت‌گیری در انتخابات وجود دارد و قانون رعایت نمی‌شود به یقین ورود خواهد کرد و با هرگونه سیاه‌نمایی و مباحث ضدانقلابی و تفرقه‌افکنانه برخورد قاطع خواهد داشت.
رئیس شورای قضائی استان آذربایجان غربی ادامه داد: متاسفانه در سال 88 عده‌ای مردم را دعوت به آشوب کردند و رای خود را از کف خیابان‌ها می‌خواستند و چون مردم این رفتار را دیدند و پی به نیت سیاسی آنها بردند جواب رد به آنها دادند که باید در انتخابات پیش رو نیز مواظب حضور چنین افرادی بود.
این مقام مسئول در ادامه خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات گفت: مسئولان برگزاری انتخابات هم باید خود را از اتهامات دور کنند و طوری رفتار کنند که انگ طرفداری از شخص و جریانی به آنها نخورد.
موسوی در ارتباط با تخلفات پیش از انتخابات نیز گفت: ما با هیچکس عقد اخوت نداریم و با متخلفان برخورد خواهیم داشت و به پرونده‌های انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود و محکومیت در دادگاه هم مساوی با سوءپیشینه است.
وی پیشنهاد داد: منشوری اخلاقی انتخابات از سوی دستگاه اجرائی و کتابچه تخلفات انتخاباتی از سوی دستگاه قضائی آماده و هنگام ثبت نام کاندیداها به منظور بالا بردن سطح آگاهی به آنها ارائه شود.
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در ادامه نشست گفت: با دقت و سرعت به پرونده‌های انتخاباتی رسیدگی می‌شود.
امامعلی بقائی افزود: رفتار و عملکرد مجریان انتخابات نباید شائبه‌ای در مردم ایجاد کند و باید از انتخابات سال 88 درس بگیریم.
وی ادامه داد: فتنه به دنبال شائبه تقلب در انتخابات است و ما باید احساس سالم بودن انتخابات را در مردم ایجاد کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول