اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

اصل هشتم قانون اساسی مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از بی‌توجهی به اصل هشتم قانون اساسی گفت: کارمند دولت اسلامی باید به ارزش‌ها و حجاب پایبند باشد.

اصل هشتم قانون اساسی مهجور مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی صبح امروز در جمع فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات شهرستان ورامین با تشریح مفهوم بسیجی گفت: بسیجی یعنی دغدغه دین و ارزش‌ها را داشتن، بسیجی یعنی کسی که ولایت‌مداری در خون و رگ وی باشد.

وی اظهار داشت: بسیجی زیستن و بسیجی مردن توفیق می‌خواهد، بسیجی باید جایگاه خود را بشناسد و بفهمد و بداند که باید چطور رفتار کند تا الگویی برای دیگران باشد.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به تهاجم نرم دشمن خاطرنشان کرد: دشمن تمام توان خود را به‌کار بسته است بنابراین باید جنگ فرهنگی و هجمه به ارزش‌ها را باور کنیم تا به عنوان یک مسلمان با غیرت در خط مقدم دفاع در برابر جنگ نرم دشمن بایستیم؛ باید باور کنیم که دشمن می‌خواهد یاد شهدا را از ما بگیرد.

وی در ادامه به انتقاد از عدم توجه به اصل هشتم قانون اساسی و بی‌حجابی و بی‌ارزشی در کشور پرداخت و افزود: باید در ادارات نظام اسلامی ارزش‌ها حاکم باشند، معنا ندارد کارمند نظام اسلامی که از دولت اسلامی حقوق می‌گیرد پایبند به ارزش‌ها و حجاب نباشد، چرا هنوز پس از روی کار آمدن این تعداد دولت و مجلس که اغلب هم اصولگرا بودند، اصل هشتم قانون اساسی مهجور بماند.

این مسئول اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند کسانی که در جامعه منکرات را می‌بینند و بی‌تفاوت می‌گذرند با چهره میمون محشور می‌شوند، اگر این فرمایشات را با جان و دل قبول داریم پس چرا امر به معروف و نهی از منکر در کشور ما تا این اندازه غریب است.

محمودی عنوان کرد: برخی می‌گویند امر به معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی شخصی دیگران است، خیر، شما زمانی که ببینید کسی در حال پرت کردن خود از پشت بام است و بروید دست وی را بگیرید و او را از این امر نهی کنید در زندگی شخصی وی دخالت کردید؟ نه، کسی که خود را از پشت بام پرت می‌کند تنها جسم خود را از بین می‌برد اما کسی که در بی‌ارزشی‌ها غوطه‌ور می‌شود هم جسم و هم روح خود را نابود می‌کند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مترقی‌ترین اصل اسلام است و مراتب دارد، در کنار موعظه و نصیحت نیاز به قانون و ابزار دارد، اگر اجازه دهیم ویروس گناه در جامعه شایع شود در آینده گریبان‌گیر خود شما خواهد شد، بی‌تفاوت نباشید، حضرت زهرا (س) برای امر به معروف که همانا دفاع از ولایت بود شهید شدند، امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اوضاع حجاب در شهرستان ورامین را نسبت به دیگر مناطق رضایت‌بخش و نسبت به خود ورامین ناراضی‌کننده دانست و گفت: ورامین شهر 15 خرداد است و باید بهتر از این شود، در ورامین بی‌ارزشی‌ها جایگاهی ندارند، ورامینی‌ها همواره پرچم‌دار انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی بوده و هستند.

در پایان این جلسه با اهدای جوایزی از فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرداری ورامین، اداره مخابرات ورامین و زندان خورین به عنوان پایگاه‌های برتر تقدیر شد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول