اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد روانشناسی:

کودکان قهرمانان عرصه پرسشگری‌اند

خبرگزاری فارس: یک استاد روانشناسی در همایش معنویت و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: کودکان قهرمانان عرصه پرسشگری‌ هستند.

کودکان قهرمانان عرصه پرسشگری‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، شاهین فرهنگ، استاد روانشناسی در همایش "معنویت و موفقیت" در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به ویژگی‌های افراد موفق اظهار کرد: هدفمند بودن، مثبت اندیشی، نگاه متفاوت و برخورداری از ذهن پرسشگر از ویژگی‌های افراد موفق است.

استاد روانشناسی کشور افزود: افراد موفق کادر شکن هستند و نه هنجار شکن، یعنی برای حل مسائل از بیرون به مسئله نگاه می‌کنند و همان طور که پیامبر (ص) فرمودند "امور را آسان بگیرید" می‌توانیم برای حل مسائل زندگی از روش‌های پیچیده پرهیز کرده و با نگاه متفاوت به مسائل، راه‌های آسان را انتخاب و به کار ببریم.

وی تصریح کرد: افراد موفق همیشه کانون توجه‌شان را گسترش می‌دهند و با استفاده از نظرات افراد مختلف نخست مسائل را خوب می‌بینند و بعد آن را بیان می‌کنند و در ادامه با ذهن پرسشگری برای حل آن مسائل دنبال راه حل هستند.

فرهنگ یادآور شد: متأسفانه انسان‌ها هر چه بزرگ‌تر می‌شوند از داشتن ذهن پرسشگر در حل مسائل زندگی کمتر استفاده می‌کنند در حالی که می‌توان از کنجکاوی‌های کودکان به عنوان قهرمانان پرسشگری حل مسائل بهره گرفت.

وی ادامه داد: دین اسلام در قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) بارها به مسئله ذهن پرسشگر اشاره کرده و در همین زمینه رسول اکرم (ص) فرموده‌اند "علم گنج است و کلید آن گنج، سوال کردن است".

فرهنگ در پایان با ذکر سرگذشت انسان‌های موفق گفت: افراد موفق همیشه دنبال انجام کارهای خلاقانه برای رفاه خود و جامعه بوده‌اند و حضرت علی (ع) در همین زمینه فرموده‌اند "اگر انسان دو روزش با هم شبیه باشد، ضرر کرده است".

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول