اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی دامپزشکی صورت گرفت

برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان در کرمان

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی دامپزشکی نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع دامپزشکی و سلامت در کرمان برپا شد.

برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به مناسبت روز جهانی دامپزشکی «آخرین شنبه آوریل» نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع دامپزشکی و سلامت در اداره کل دامپزشکی استان کرمان برپا شد.

آذر نامجو رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه استفاده از روش‌های آموزشی و ترویجی جدید و خلاقانه به ویژه در بین کودکان و دانش‌آموزان و کنار گذاشتن سبک‌های قدیمی و کلیشه‌ای آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش خلاق روش پویایی است که در آن پس از آموزش‌های اولیه کودک در مورد تصمیم گیری و اجرا آزاد گذاشته می‌شود.

نامجو بیان داشت: اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان در همین راستا و قبل از فرا رسیدن عید نوروز یک مجموعه آموزشی با نام دوستان پر خطر در قالب رنگ آمیزی و برای آشنایی کودکان بالای پنج سال تهیه و توزیع کرد که موضوع آشنایی کودکان با بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: در انتهای این مجموعه به منظور ترغیب کودکان به تفکر در آن چه آموخته‌اند از کودک درخواست شده بود تا با خلاقیت خود آن چه که از کتاب آموخته به تصویر بکشد.

وی با ابراز رضایت از بازخورد اجرای این طرح در سطح استان کرمان ابراز داشت: مجموعه مذکور ضمن تشویق کودک به مطالعه و فراهم آوردن زمینه آشنایی کودکان با بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی به نقش کودکان در ارتقا بهداشت عمومی خانواده نیز پرداخته است و ارسال بیش از 700 نقاشی از سراسر استان کرمان نشان دهنده بازخورد مناسب این طرح در سطح جامعه است.

نامجو با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از این نقاشی‌ها به مدت یک هفته در محل این اداره کل افزود: برگزاری این نمایشگاه سومین گام در راه آشنایی بیشتر کودکان با مخاطرات بیماری‌های مشترک و نهادینه کردن آموزش‌ها است به طوری که در این مرحله از تمام مراکز مهد کودک، پیش دبستانی و دبستان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: این نمایشگاه به مدت هفت روز دائر است و در روز پایانی به قید قرعه به 20 نفر از کسانی که نقاشی ارسال کردند، هدایایی تعلق می‌گیرد و طی زمان بازدید مرکز آموزشی کارشناس دامپزشکی آماده ارائه توضیحات لازم به کودکان هستند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول