اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

ولایت‌مداری شاخص اصلی حضور مردم در انتخابات است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: اطاعت‌پذیری و ولایت‌مداری مردم از رهبر معظم انقلاب شاخص اصلی حضور آنها در انتخابات است که با هیچ عنصر دیگری قابل قیاس نیست.

ولایت‌مداری شاخص اصلی حضور مردم در انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادر مقدسی صبح امروز در جلسه شورای هفتگی حزب موتلفه در استان با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: فراخوان علما و روحانیون باعث تشویق مردم به حضور پررنگ‌تر در انتخابات شده و مردم به دلیل اعتمادی که به روحانیت دارند و وزنی که آنها به جناح‌های سیاسی می‌دهند در انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که انتخابات دور دوم به همان پرشوری و گستردگی دور اول صورت گیرد و افرادی انتخاب شوند که دغدغه مقام معظم رهبری را کم کنند و بازوی پرتوانی برای تحقق فرمایشات ایشان باشند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: اگر مردم حضور پررنگی در دور دوم انتخابات داشته باشند قوه مقننه قوی و تاثیرگذاری شکل خواهد گرفت و این حضور در عرصه بین‌الملل نیز پشتوانه‌ نظام خواهد بود.

وی ابراز داشت: اگر قوه مقننه با حضور حداکثری مردم شکل گیرد قطعا الگویی برای کشورهایی است که به آزادی و بیداری اسلامی رسیده‌اند از این‌رو این انتخابات می‌تواند الگوی مردم‌سالاری دینی را به آنها ارائه کند.

مقدسی در ادامه به نقش احزاب در تحقق شعار امسال اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی تمرکز و توجه روی مسئله حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از اولویت‌های کشور به شمار می‌رود به طوری که این موضوع توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام شده است، در این میان احزاب می‌توانند نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج استفاده از کالای ایرانی در جامعه موثر باشند زیرا احزاب یکی از نهادهای مردمی هستند که می‌توانند بر دیدگاه‌ها و نظرات مردم تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مذاکرات استانبول، آن را سازنده و مفید خواند و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از انجام گفت‌وگو و مذاکره در فضایی شفاف و بر اساس حسن تفاهم استقبال کرده است، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای جزو حقوق مسلم و قطعی ملت ایران است و همانگونه که بارها اعلام و تاکید شده، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات NPT در کنار عمل به وظایف خود به دنبال استیفای حقوق قانونی خود خواهد بود زیرا استفاده از سلاح هسته‌ای در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

مقدسی با اشاره به رویکرد اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در طول 30 سال گذشته ملت ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای رشد و توسعه در علوم و فناوری‌های پیشرفته تبدیل کرده است به طوری که امروز ایران در بسیاری از زمینه‌های فناوری به جهش قابل توجهی دست یافته است و عملا غرب بازنده بازی تحریم ایران بوده است.

وی تاکید کرد: اگر چه در نشست 1+5 ایران در استانبول شاهد عقب‌نشینی تحریم‌کنندگان بودیم اما معتقدیم که باید سران این کشورها رفتارشان با مردم ایران را تغییر داده و از گفت‌و گو از موضع قدرت بپرهیزند و با حسن نیت وارد مذاکره شوند و تمام تحریم‌ها علیه ملت ایران را لغو کنند، زیرا معتقدیم لغو تحریم‌ها نشان‌دهنده فضای تعاملی بین کشورهای 1+5 و ایران است و در واقع از این به بعد شرایط سوء‌ظن و اتهام‌پراکنی جای خود را به بحث کارشناسانه و متعهدانه می‌دهد به طوری که دو طرف برای رفع ابهام تلاش ‌کنند.

مقدسی اظهار کرد: غرب چاره‌ای ندارد جز اینکه فعالیت غنی‌سازی ایران را بپذیرد و تحریم‌هایی که به طور یک‌جانبه و خارج از چارچوب علیه ایران تصویب شده از جمله تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا در حوزه انرژی و بانک مرکزی را لغو کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول