اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌شمالی:

آبرسانی به بجنورد تا هفته دولت عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: بر اساس وعده وزارت نیرو، آب‌رسانی به بجنورد تا هفته دولت امسال محقق می‌شود.

آبرسانی به بجنورد تا هفته دولت عملیاتی می‌شود

احمدرضا عفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به نشست اخیر با مسئولان وزارت نیرو اظهار داشت: این وزارتخانه 70 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه بزرگ آب‌رسانی به این شهرستان اختصاص داد.

وی افزود: اخیراً این اعتبار برای تسریع در اجرای این پروژه ملی، آزادسازی شده است.

به گفته عفتی، همچنین وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه 20 میلیارد تومان منابع از محل اوراق فروش را تأمین و به این پروژه ملی اختصاص داده است.

وی با اشاره به پیشرفت بالای 80 درصدی آب‌رسانی از سد شیرین‌دره به بجنورد تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بود این پروژه آب‌رسانی سال 90 به اتمام برسد، اما این پروژه اکنون با تأخیر مواجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی تأمین آب با کیفیت برای شهروندان بجنوردی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی شده از سوی وزارت نیرو ضرورت دارد.

وی با اشاره به جمعیت بالای 200 هزار نفر بجنورد، تأمین آب با کیفیت برای این شهر را از خواسته‌های مهم شهروندان مرکز استان عنوان کرد.

طرح آب‌رسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است که لوله‌گذاری بیش از 63 درصد خط انتقال انجام شده، مخزن 30 هزار متر مکعبی 90 درصد و تأسیسات تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ نیز 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش فارس، طرح ملی آب‌رسانی به بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر تا افق 1410 پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز بجنورد و روستاهای مسیر خط انتقال از این طریق تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول