اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خبر داد‌

برخورداری 1100 روستای هرمزگان از تأسیسات آب‌رسانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: 60 درصد از روستاهای هرمزگان که تعداد آنها برابر با هزار و 100 روستاست دارای تأسیسات آ‌ب‌رسانی هستند.

برخورداری 1100 روستای هرمزگان از تأسیسات آب‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عبدالحمید حمزه‌پور عصر امروز در جمع مدیران ارشد وزارت نیرو با بیان اینکه یک هزار و 829 روستا با جمعیتی بالغ بر 716 هزار نفر که 52 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند وجود دارد، اظهار داشت:  از این تعداد بیش از یک هزار و 100 روستا از شبکه و تأسیسات آب‌رسانی برخوردارند و 500 روستا به روش سیار آب‌رسانی می‌شوند.

وی عمده مشکلات بخش آب روستایی را خشک‌سالی، عدم تخصیص اعتبارات، تعرفه بسیار پایین آب‌بها و رشد بالای هزینه‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ادامه داد: 60 درصد از روستاهای استان و 80 درصد از خانوار روستایی استان دارای شبکه و تأسیسات آب‌رسانی هستند.

حمزه‌پور با بیان اینکه 143 پروژه در قالب 428 روستا با اعتباری بالغ بر 665 میلیارد ریال در حال اجراست، بیان داشت: این میزان اعتبار از منابع مختلف اعتباری تأمین شده و از مبلغ مصوب 82 درصد آن اختصاص یافته است.

وی گزارشی از عمران روستایی در بخش آب طی سال‌های 1384 تا 1390 ارائه داد و افزود: طرح مطالعه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان بندرلنگه و پارسیان از مصوب دور سوم سفر ریاست جمهوری به طور 100 درصد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی طرح مذکور با توجه به اعتبارات اختصاص یافته از محل بند "ر" مجتمع‌های آب‌رسانی در حال انجام و دارای پیشرفت قابل توجهی است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول