اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری:

70 پروژه آبرسانی در چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 70 طرح و پروژه آب و فاضلاب در سطح شهرهای این استان در دست اجرا است.

70 پروژه آبرسانی در چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است

اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 98 درصد از آب‌های زیرزمینی این استان از طریق سفرهای زیرزمینی تأمین می‎‌شود.

وی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر در این استان، گفت: کاهش بارندگی‌ها، لایروبی نشدن چاه‌های آب قدیمی و آبیاری سنتی زمین‌های کشاورزی در سال‌های اخیر موجب افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های تأمین‌کننده آب آشامیدنی در استان چهارمحال و بختیاری شده است.

یزدانی با استناد به آمار کاهش 13 درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت در این استان، گفت: حدود 50 حلقه چاه آب از 162 حلقه چاه تأمین‌کننده آب آشامیدنی مردم این استان خشک شده است و بقیه چاه‌ها هم با کاهش سطح آب مواجه‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی جوابگوی آب آشامیدنی مورد نیاز مردم چهارمحال و بختیاری نیست، گفت: بر همین اساس لازم است تا از آب‌های سطحی و روان‌آب‌ها به‌منظور تأمین آب شرب مورد نیاز مردم استفاده کنیم.

وی در ادامه از اجرای 70 طرح آب و فاضلاب شهری در این استان خبر داد و گفت: احداث تصفیه‌خانه آب سامان، اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن، اجرای طرح آبرسانی به شهرهای لردگان، سامان، بروجن، اردل از جمله طرح‌های اولویت‌دار این شرکت محسوب می‎شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: بر همین اساس تلاش می‎شود تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز افزون بر 50 درصد از پیشرفت اجرایی این طرح‌ها تا پایان سال 91 به انجام برسد.

وی در ادامه همچنین از واگذاری 5 هزار و 740 فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، فرخشهر، سامان، جونقان و کیان به متقاضیان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان واگذاری نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 119 درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول