اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان:

اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی شبکه آب‌رسانی روستایی نیاز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با توجه به عمر و فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی در روستاهای استان، باید اعتبار ویژه‌ای برای اصلاح و بازسازی آنها اختصاص داده شود.

اعتبار ویژه‌ای برای بازسازی شبکه آب‌رسانی روستایی نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در جمع مشاوران و پیمانکاران آب و فاضلاب این شهرستان با تأکید بر اینکه پیمانکاران سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها را باید جدی گرفته و به کیفیت پروژه‌ها توجه بیش‌تری داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های متعدد و دامن‌گیر شدن خشک‌سالی‌های حدود دو ماهه در هرمزگان اجرای پروژه‌ها باید براساس زمان‌بندی به پایان برسد.

وی با اشاره به شعار دولت دهم و پروژه‌های مهر ماندگار افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرا باید پایان یابد و روستاهایی که دچار کمبود آب هستند، آبرسانی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان هم‌چنین بر تهیه اجناس با کیفیت، نظارت بر لوله‌ها و اتصالات و خرید از کارخانه‌های معتبر تأکید کرد و گفت: پیمانکاران باید در نگه‌داری اجناس دقت کافی داشته و کالاها را در محل مناسب نگه‌داری کرده تا صدمه‌ای به آنان وارد نشود.

این مسئول با یادآوری پایان سال مالی گفت: صورت وضعیت‌ها به موقع تهیه و مشاور باید در کنار پیمانکار جهت انجام پروژه‌های با کیفیت حضور داشته باشد.

حمزه‌پور در ادامه به فرسودگی اتصالات و شبکه‌های آب‌رسانی استان اشاره و تأکید کرد: با توجه به عمر شبکه‌ها که بیش از 30 سال از عمرشان می‌گذرد باید اعتبار ویژه‌ای برای اصلاح و بازسازی آنها تخصیص داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان "عامل پرت و هدررفت آب را فرسودگی شبکه‌ها" عنوان و خواستار تخصیص اعتبار برای بازسازی آنان شد.

هرمزگان یکی از استان‌های کم‌آب کشور محسوب می‌شود، میزان کم بارندگی‌ها، وجود گنبدهای نمکی و عدم توسعه آب ‌شیرین‌کن‌ها در شهرهای ساحلی از جمله مسائلی است که در این استان تأمین آب را با مشکلاتی رو به ‌رو کرده است.

بستک یکی از نقاط خشک هرمزگان به شمار می‌آید که طی سفر چهارم رئیس جمهوری به این شهرستان مقرر شد که از طریق احداث آب ‌شیرین‌کن در بندرکنگ در بندرلنگه به شهر بخش جناح و تعدادی دیگر از روستاهای شهرستان بستک آب‌رسانی شود.

در قدیم مردم شهرستان بستک از سازه‌هایی با نام آب‌‌انبار برای تأمین آب خود بهره می‌بردند، این سازه‌ها کماکان نیز در بخش قابل توجهی از روستاها کاربرد و استفاده دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول