اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

به 300 روستای اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در حال حاضر 300 روستای استان اصفهان به وسیله تانکر از آب استفاده می‌کنند.

به 300 روستای اصفهان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در همایش تخصصی قانون، آب و زاینده‌رود اظهار داشت: تغییراتی در جهان از قبیل آب و هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای بر زندگی بشر اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان اثراتی مانند خشک‌سالی را به وجود آورده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وضعیت رودخانه زاینده‌رود تصریح کرد: آمار و ارقام نشان‌دهنده این است که طی 40 سال گذشته این رودخانه با کمبود آب مواجه شده که علت آن هم کاهش بارندگی‌ها و برخی موارد دیگر است.

وی از برنامه‌های مدیریت استان در زمینه خشک‌سالی سخن گفت و بیان داشت: توجه به کمبود منابع آب، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی از برنامه‌های مدیریت بحران استان است.

شیشه‌فروش با اشاره به این مطلب که برای اجرای طرح‌های مقابله با خشک‌سالی در استان اصفهان بیش از 12 گردهمایی برگزار شده است، اضافه کرد: استفاده از مقالات علمی اساتید دانشگاه‌های استان در زمینه توسعه پایدار و کم‌آبی استان از جمله اقدامات استان در این راستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات موجود در زمینه خشک‌سالی باید مدیریت یکپارچه زاینده‌رود در اولویت قرار بگیرد، ادامه داد: استان اصفهان در مدت خشک‌سالی پنج ساله خود اقداماتی را در این راستا اجرایی کرده که از جمله آنها تبدیل مدیریت بحران به مدیریت ریسک بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خسارت وارد شده به کشاورزان را در طول سه سال گذشته 800 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: کشاورزان در این مدت هیچ کشتی را در استان به علت کمبود آب انجام نداده‌اند.

وی افزود: حاصل نشست‌ها و گردهمایی‌های صورت گرفته در زمینه آب، حذف کشت‌های پرمصرف در استان و عدم بهره‌برداری بی‌رویه آب خارج از قانون است.

شیشه‌فروش بارندگی‌های اخیر در استان را کافی ندانست و کماکان کمبود آب را عنوان داشت و تصریح کرد: در حال حاضر 300 روستای استان به وسیله تانکر از آب استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول