اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

30 طرح آب‌رسانی در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: در سال ‌جاری 30 طرح آب‌رسانی در هرمزگان اجرا می‌شود.

30 طرح آب‌رسانی در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین خادمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌ جاری پروژه‌های انتقال آب به منطقه فرامرزان، تأمین آب به میزان 10 هزار مترمکعب در شهرهای بندر لنگه و کنگ، تأمین آب فارغان، فین و زیارتعلی به اتمام می‌رسد.

هم‌چنین عملیات اجرایی طرح‌های انتقال آب به شهر جناح و روستاهای حومه، شهرک صنعتی گامرون، انتقال آب به دهستان کهورستان از محل تأمین آب بندرعباس و پروژه انتقال آب به شمال و شمال‌غرب بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هم‌چنین در سال‌ جاری طرح‌های انتقال آب به شهرهای تخت، قلعه قاضی، رویدر و روستاهای حومه آغاز شده که در سال‌های آتی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان هم‌چنین از تکمیل مدول یک تصفیه‌خانه جاسک در سال‌ جاری خبر داد و بیان داشت: در ابتدای سال‌ جاری طرح‌های تأمین آب شهرهای بیکا و چارک نیز به بهره‌برداری رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی سال‌ جاری، عملیات اجرایی و بازسازی 10 ایستگاه پمپاژ در شهرهای سوزا و درگهان، تنب بزرگ، سیریک، بندرلنگه، فرامرزان و بندرعباس با ظرفیت انتقال بیش از 5 هزار و 500 لیتر در ثانیه به اتمام برسد.

خادمی اضافه کرد: هم‌چنین عملیات اجرایی سه ایستگاه پمپاژ در شهرهای بستک، رویدر و جاسک با ظرفیت انتقال آب بیش از 36 میلیون مترمکعب در سال اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان در پایان با اشاره به چالش کمبود اعتبار طرح‌های آب‌رسانی، اذعان داشت: در صورت عدم تأمین به موقع اعتبار مورد نیاز، استفاده از روش‌های تأمین مالی از قبیل اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری بصورت Boo و BOT و سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی از جمله روش‌هایی است که در قانون در راستای رفع مشکل کمبود اعتبار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول