اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بانوان طلبه

رشته کلام با گرایش‌های امامت و مهدویت ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور از ابلاغ کلیات و برنامه رشته کلام با گرایش‌های امامت و مهدویت خبر داد و گفت: این رشته‌ها در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران ارائه خواهند شد.

رشته کلام با گرایش‌های امامت و مهدویت ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داودی راه‌اندازی و ارائه این رشته‌ها را در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه برشمرد و بیان کرد: در رشته کلام با گرایش امامت، طلاب مبانی و مسائل امامت و ولایت را می‌آموزند و توانایی پاسخگویی به نیازهای مربوط و توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی و تدریس آن را پیدا می‌کنند.

وی اهداف راه‌اندازی رشته کلام با گرایش امامت را شامل توسعه و تعمیق شناخت نسبت به مبانی و مسائل کلامی به ویژه امامت و ولایت بر مبنای ادله عقلی و نقلی، افزایش توان تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی و زمینه‌سازی برای تالیف در زمینه امامت، شناخت و نقد دیدگاه‌های انحرافی، تقویت توان پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات روز در حوزه امامت، ایجاد توان تدریس مباحث امامت در سطوح پایین‌تر، تربیت مبلغان مسلط به معارف کلامی و مسائل امامت و ولایت، تربیت طلاب مستعد برای ورود به سطوح بالاتر، معرفی و شناخت منابع مهم امامت و ایجاد توان استفاده از آن و شناخت استدلالی مسائل فقهی و اصولی دانست.

مدیر تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت فوق‌العاده مباحث امامت و ولایت به عنوان شاخصه اعتقادی شیعه امامیه خاطر نشان کرد: رسالت حوزه علمیه در تربیت طلاب مسلط به مباحث کلامی برای تبیین،‌ ترویج و دفاع از عقاید شیعه امامیه و نیاز اجتماع به تبیین و ترویج عقاید شیعه و دفاع از آن در مقابله با تهاجمات فرهنگی راه‌اندازی رشته کلام با گرایش امامت را ضروری ساخته است.

وی تعداد واحدهای دروس عمومی این رشته را 22 و تعداد واحدهای دروس تخصصی آن را 78 واحد ذکر کرد.

داودی در ارتباط با رشته کلام با گرایش مهدویت نیز گفت: طلاب در این رشته مبانی و مسائل مهدویت را به صورت استدلالی می‌آموزند و توان پاسخگویی به نیازهای مربوط و تحقیق در حد تحلیل و بررسی تطبیقی، تبلیغ و تدریس آن را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی رشته کلام با گرایش مهدویت افزود: این رشته با هدف توسعه شناخت نسبت به مسائل و مبانی عقلی و نقلی علم کلام به ویژه مسائل امامت و مهدویت، افزایش توان تحقیق در تحلیل و بررسی تطبیقی و زمینه‌سازی برای تالیف در زمینه مهدویت، شناخت و نقد دیدگاه‌ها و جریانات انحرافی و تقویت توان پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات روز در حوزه مهدویت، ایجاد توان تدریس مباحث امامت و مهدویت در سطوح پایین‌تر و تربیت مبلغان مسلط به معارف و مسائل مهدویت و فرهنگ اهل بیت(ع) در حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی و ارائه می‌شود.

مدیر تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران کشور تعداد واحدهای دروس عمومی این رشته را 22 و تعداد واحدهای دروس تخصصی آن را 80 و تعداد کل واحدهای آن را 102 واحد برشمرد.

وی سیاست‌های حاکم بر این رشته‌های تحصیلی را اهتمام به تعالی اخلاقی و معنوی طلاب، اهتمام به تقویت استقلال فکری و اعتماد به نفس در مسائل علمی و تبلیغی،‌ اهتمام به تقویت تعبد و تعهد دینی و دفاع از عقاید و هویت شیعه امامیه، تاکید بر آموزش پژوهش‌گرا، تاکید بر بهره‌گیری از ابزار و روش‌های کارآمد آموزشی با اهتمام به سنت‌های حوزوی، تاکید بر پویایی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و توجه به نیازهای روز و ... ذکر کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول