اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خبر داد

برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت با همکاری حوزه علمیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همایش دوسالانه کتاب مهدویت با همکاری گسترده حوزه علمیه در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت با همکاری حوزه علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی همایش دوسالانه کتاب مهدویت اظهار کرد: نخستین همایش دوسالانه کتاب مهدویت تیرماه سال جاری در قم می‌شود و آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز دبیرکل این همایش است.

وی با اشاره به مورد توجه بودن مباحث آخرالزمانی در سراسر جهان افزود: در حال حاضر پیروان تمام مذاهب در این باره به فکر افتاده‌اند، بنابراین تصمیم گرفته شد تا آثار و کتاب‌های مهدوی 10 سال گذشته در این همایش بررسی شده و بهترین آنها انتخاب شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نخستین هدف از برگزاری این همایش، تشویق آثار مطلوب در زمینه مهدویت است ضمن اینکه این کار موجب ترویج فرهنگ مهدوی در سراسر جهان نیز خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی کتاب‌های مهدویت منتشر شده طی 10 سال گذشته در این همایش ابراز کرد: هیئت داوران نیز متناسب با حوزه‌های تخصصی هر کتاب تعیین شده‌ است.

اسماعیلی‌طبا عنوان داشت: همایش دوسالانه کتاب مهدویت در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد و در کنار آن از ناشران برتر نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم زمان برگزاری این همایش را هشتم تیرماه سال جاری مصادف با هشتم شعبان المعظم دانست و افزود: مکان برگزاری این همایش نیز مجتمع یاوران مهدی(عج) در جوار مسجد مقدس جمکران است.

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی، مرکز تخصصی مهدویت و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارکان اصلی برگزارکننده و مشارکت کننده این همایش هستند.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه امیدواریم این همایش از کارهای موازی در خصوص مهدویت جلوگیری کند، افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نقش تعیین کننده‌ای در برگزاری همایش دوسالانه کتاب مهدویت خواهد داشت، زیرا اشراف این مرکز در برگزاری علمی و اجرایی همایش‌ها، کمک شایان توجهی به برپایی هرچه باشکوه‌تر آن می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به دیگر برنامه‌های فرهنگی سال جاری اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) از اول تا یازدهم ذیقعده و مطابق سنت هر سال در قم برگزار خواهد شد ضمن اینکه کنگره سراسری شعر فاطمی در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کنگره آیت الله گلپایگانی در شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: فراخوان مقالات منتشر شده و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز بر این مسئله اشراف کامل دارند.

اسماعیلی‌طبا با بیان اینکه آزمون قرآنی با موضوع حفظ و قرائت نیز جمعه همین هفته و با حضور هزار و 650 نفر در دبیرستان مهدیه و دانشگاه شاهد علامه حلی برگزار خواهد شد، گفت: تعداد شرکت کنندگان خواهر در این دوره از مسابقات دو برابر تعداد برادران است.

انتها پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول