اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

معلمان در خط مقدم فرهنگ‏‌سازی برای تحقق شعار سال هستند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: معلمان و فرهنگیان در خط مقدم فرهنگ‏‌سازی برای تحقق شعار سال هستند.

معلمان در خط مقدم فرهنگ‏‌سازی برای تحقق شعار سال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری استان زنجان اظهار داشت: جایگاه معلم یک جایگاه والا و اثرگذار در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از معلمان وظیفه همه است، خاطر نشان کرد: معلمان آثار و خدمات ماندگاری دارند، که در مقایسه با تجلیل‏‌ها و تقدیرهای صورت گرفته بسیار ارزشمند است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه آینده کشور در گرو تلاش و فعالیت آموزگاران در جای جای ایران اسلامی است، اضافه کرد: تربیت نیز در کنار علم ارزش بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی همه چیز از اندیشه‏‌های اسلام نشات می‏‌گیرد، ادامه داد: علمی می‏تواند در خدمت جامعه قرار گیرد که توسعه و آبادانی کشور را در پی داشته باشد.

رئوفی‏‌نژاد با اشاره به اینکه علم زمانی در خدمت جامعه قرار می‏‌گیرد که در کنار تربیت آموزشی تربیت معنوی نیز باشد، تصریح کرد: تقویت بنیان‏‌های معنوی و دینی و آموزه‏‌های اسلامی موجب پیشرفت جامعه می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از جوامع فقط به فتح قله‏‌های علمی توجه می‏‌شود، یادآور شد: فقط فرا گرفتن علم در جوامع اسلامی کارساز نیست و باید به علوم دینی و اعتقادی نیز برای رسیدن به قله‏‌های برتر پرداخته شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در کنار علم‏‌آموزی پرداختن به تربیت معنوی و فضای دینی موجب کمال انسان است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز همواره در راستای رسیدن به توسعه کمی و کیفی کشور به این امور تاکید کرده‏‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو کشور‏های برتر در بیشتر مباحث علمی و جزو هشت کشور برتر در زمینه‏‌های مختلف علمی است، تاکید کرد: همه این فتح الفتوح‏‌ها به خاطر وجود جوانان و معلمانی است که در راه آرمان‏های شهدا گام برمی‏دارند.

رئوفی‏‌نژاد همچنین به مشارکت سیاسی مردم و حضور همیشگی آنها در صحنه‏‌های مختلف اشاره کرد و افزود: هر فعل و انفعالی که در جامعه رخ می‏‌دهد از آثار ماندگار معلمان است.

وی در ادامه سخنان خود به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان و مجموعه آموزش و پرورش وظیفه بسیار بزرگی در تحقق این شعار دارند.

استاندار زنجان با اشاره به فرهنگ‏‌سازی و ایجاد خودباوری در میان مردم تصریح کرد: معلمان باید در زمینه ترویج مصرف کالای ایرانی و فرهنگ‏‌سازی برای قبیح دانستن مصرف کالاهای خارجی تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در زمینه شعار سال فرهنگ‏‌سازی نشود این شعار محقق نمی‏‌شود، خاطر نشان کرد: معلمان در خط مقدم فرهنگ‏‌سازی در تحقق شعار سال هستند.

رئوفی‏‌نژاد در پایان سخنان تاکید کرد: معلمان و فرهنگیان باید با فرهنگ‏‌سازی استفاده از کالای خارجی را از سبد اقتصادی مردم حذف کنند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول