اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

معلمان منشأ اقتدار و عزت هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: اقتدار، آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی همه نشأت گرفته از دستان توانمند معلمان است که به سوی دانایی و توانایی حرکت می‌کنند.

معلمان منشأ اقتدار و عزت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور ظهر امروز در آیین تجلیل از مقام معلم در جیرفت اظهار داشت: اجماع همه اسلام شناسان در تعریف تربیت این است که تربیت جهت دادن یک موجود خام به سوی اهداف است به طوری که این موجود خام در هر مقطع سنی رفتارش متناسب با سنش باشد.

وی افزود: تربیت یک انسان مشکل است، با وجود اینکه انسان در همه عرصه‌ها دستاوردهای شگفتی داشته و دخل و تصرف در امور زیادی کرده است، اما در مقابل تربیت انسان جانشین خداوند در روی زمین تسلیم شده است.

غنچه‌ور تصریح کرد: تربیت کار سختی است، وقتی که به نوح پیامبر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در 950 سال پیامبری 40 انسان تربیت می‌کند این نتیجه این است که تربیت کار بسیار سختی است. 

وی با بیان اینکه معلمی کار خداوند است و نخستین معلم خود خداوند و بعد انبیای الهی است، خاطر نشان کرد: شما معلمان ادامه دهنده خط آنها هستید و رسالت تربیت جامعه را بر دوش گرفته‌اید.

فرماندار جیرفت گفت: معلمان محور کرامت را برای جامعه ترسیم جانشینان خداوند را در جامعه تربیت می‌کنند، تلاش فرهنگیان، معلمان و دبیران در این سه دهه که از انقلاب گذشته است ما را در بسیاری از عرصه‌ها که گمنام بودیم و حرفی نداشتیم، پیشرو کرده است.

غنچه‌پور ابراز داشت: اقتدار، آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی همه نشأت گرفته از دستان توانمند شما معلمان است که به سوی دانایی و توانایی حرکت می‌کنید.

وی خطاب به فرهنگیان به عنوان خواص جامعه بیان داشت: با توجه به اینکه فضای خوبی بر شهر حاکم است و اتفاق نظر بین همه مسئولان وجود دارد شما هم کمک کنید برای مطلوب کردن این فضا تا در سایه تعامل و وحدت به سوی رفع مشکلات پیش برویم.

فرماندار جیرفت گفت: از جامعه فرهنگی که هدایت جامعه را در دست دارند، انتظار داریم همه در این مسیر گام بردارند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول