اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

معلمان نقش هدایتگری جامعه را عهده‌دار هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان با بیان اینکه معلمان نقش هدایتگری در جامعه را بر عهده ‌دارند، گفت: جامعه معلمی در اعتلای نظام اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معلمان نقش هدایتگری جامعه را عهده‌دار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در همایش بزرگداشت مقام والای معلم شهرستان نهبندان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی امروزه اقتدار و سربلندی خودش را مرهون سختکوشی‌های معلمان است.

وی ادامه داد: در ارتباط با مقام و جایگاه معلم هر چقدر گفته شود باز هم کم است و در باب شغل معلمی همین بس که این شغل، شغل انبیا و اولیای خداوند بوده است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه عدم توجه و تکریم از معلمان در جامعه آسیب را پدید می‌آورد، تصریح کرد: مسئولان و مردم جامعه باید به معلمان نگاه ارزشی داشته باشند چرا که این قشر نقش هدایت‌گری جامعه را بر عهده دارند و معلمان در اعتلای نظام اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

شرافتی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش در حال اجرا است، افزود: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید تلاش، حرکت و روحیه جهادی داشت و باید تلاش کنیم تا اهداف این طرح به پیشرفت‌های بیشتر در تمامی زمینه‌ها و اعتلای نظام اسلامی منجر شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمنان انقلاب چشم دیدن پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران اسلامی را ندارند، یادآور شد: اگر در سال 58 دشمنان استاد مطهری را به شهادت رسانند اما راه و منش این شهید بزرگوار همچنان در این نظام و کشور ادامه پیدا کرده و می‌کند.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: امروزه دشمن به خیال واهی خویش برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران اسلامی دست به ترور دانشمندان هسته‌ای و نخبگان علمی می‌زند اما غافل از اینکه با شهادت جوانان نخبه ایرانی هزاران جوان دیگر جا پای این شهدا می‌گذارند تا سربلندی ایران اسلامی را رقم بزنند.

شرافتی خطاب به معلمان گفت: امروزه نسل جوان این جامعه دست شما هستند و برای تحویل افرادی کارآمد با بنیه معنوی قوی در آینده باید آنها را با ارزش‌های اسلامی و معرفت به اهل بیت(ع) بیشتر از گذشته آشنا سازید.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب‌ها و فرهنگ‌های غلط غربی در مدارس باید مدیریت درست از طرف مسئولان آموزش و پرورش، مدیران مدارس و معلمان صورت پذیرد تا دانش‌آموزان و جوانان این نظام در آینده دچار مشکل و هنجارهای اجتماعی و فرهنگی نشوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم امروز در دستور کار دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمن امروزه از راه تصرف و تسلط بر افکار مردم به ویژه نسل جوان انقلاب اسلامی وارد عمل شده و مرزهای اعتقادی و فرهنگی را مورد هدف قرار داده که دانش‌آموزان و نسل جوان در راستای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باید با معارف و ارزش‌های اسلامی بیشتر از گذشته آشنایی پیدا کنند.

شرافتی افزود: در مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی باید بیش از پیش به مسائل مذهبی، معنوی، اعتقادی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی توجه شود.

در ادامه این مراسم از 19 معلم نمونه، چهار نفر از معلمان برتر جشنواره الگوهای برتر تدریس و فرهنگیان نمونه در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم تجلیل شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول