اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

دانش‌آموزان ما از معلمان الگو می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: معلم باید خداترس بوده و احساس مسئولیت داشته باشد زیرا دانش‌آموزان ما از معلمان الگو می‌گیرند.

دانش‌آموزان ما از معلمان الگو می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ارسطو امیرشکاری ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز معلم در شهرستان جیرفت اظهار داشت: واژه معلم از واژه‌های ناب و مقدس است که هم طول و عرض دارد و هم ارتفاع و این واژه رشددهنده و تعالی‌بخش است.

وی افزود: خداوند خودش را به عنوان معلم معرفی کرد و به انبیا به ویژه حضرت محمد (ص) دستور تعلیم علم و خواندن را می‌دهد و جوهره و چکیده این جهان که قرآن است به اساس علم و مطالعه دعوت می‌کند.

امیرشکاری خاطر نشان کرد: تمام آنچه که در جهان امروز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، تمام کلید واژه‌های آن در قرآن طرح شده است و اگر انسان می‌خواهد به سمت سعادت‌های مادی و معنوی حرکت کند باید تدبر و مطالعه کند.

معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه عظیم شهید مطهری در بین دانشمندان گفت: دشمنان اگر می‌توانستند در مقابل این عالم مقاومت کند وی را ترور نمی‌کردند.

امیر شکاری ابراز داشت: واژه علم آن قدر مقدس است که قرآن به ابزار نوشتاری سوگند می‌خورد، معلمی یک بار سنگین را با خود یدک می‌کشد.

وی با اشاره به جایگاه معلم ابراز داشت: معلم تنها کسی است که مقام هدایت جامعه را عهده‌دار است و مقام تکریم هم ویژه معلم است و این معلم است.

امیرشکاری گفت: معلم شهید می‌شود و شهیدی می‌سازد که حیات و ممات هر جامعه وابسته به خون او است نقش و رسالت معلم سعادت معنوی، امنیت، استقلال و ... از معلم و به طور عام و همه پیشرفت‌های جامعه از معلم است.

وی با بیان اینکه چرا با وجود معلمانی که این همه مهم و کارساز هستند زشتی‌هایی در جامعه ما وجود دارد، افزود: آیا با وجود این مشکلات بر جامعه معلمی ما ایراد و نقص وارد است یا نه و چرا ما باید این کاستی‌ها را در جامعه ببینیم.

امیرشکاری اظهار داشت: یک پاسخ این است که سیاست‌های ساختار آموزش و پرورش از ما نیست همان حرفی که مقام معظم رهبری فرمودند و یکی اینکه این تشکیلات برای ما چیده نشده برای کسانی چیده شده که آن را مطرح کرده‌اند و طرح آموزش و پرورش ما از کشورهای غربی است.

وی اذعان داشت: کشورهای غربی با هدف حاکمیت حفظ محوری بر آموزش و پرورش ما این طرح را چیده‌اند و بحث توانا شدن کاربردی و تعقلی را نمی‌خواستند تا استعدادها را شناسایی کنند و مملکت از انسان‌های کارآمد تهی شود.

امیر شکاری با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش نیروی واقعی تربیت کنیم،افزود: اگر معلم ما خداترس باشد و احساس مسئولیت داشته باشد، دانش‌آموز ما هم الگو می‌گیرد.

امیر شکاری با بیان اینکه در سال تولید ملی معلمان باید دانش‌آموزان خوب تربیت کنند که این امر سبب استقلال، عزت و شرافت کشور ما است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول