اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

شهدا و دانشمندان ما محصول تربیت معلمان هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهدای دیروز و دانشمندان امروز ما محصول تربیت و تعلم معلمان هستند.

شهدا و دانشمندان ما محصول تربیت معلمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‏الله شیخ‌علی خاتمی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری استان زنجان اظهار داشت: تعلیم و تعلم و وسعت ارزش ‏کار معلمان به اندازه ابعاد وجودی انسان است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد وجودی انسان بسیار گسترده است، خاطر نشان کرد: بستر خدمت معلم نیز به همان اندازه گسترده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هر سال هم‏زمان با هفته معلم خطوط کلی را به عنوان نقشه راه و راهنما بیان می‏‌کنند، اضافه کرد: یکی از محورهای بیانات ایشان در سال جاری منزلت معلم و مقام معلم است.

وی با بیان اینکه منزلت معلم در جایگاه باورها و اعتقادات ما قرار گرفته است، ادامه داد: نخستین کسی که خود را به عنوان معلم معرفی کرد، خدا بود که این امر جایگاه اعتقادی منزلت را نشان می‏‌دهد.

آیت‏الله خاتمی با بیان اینکه جایگاه عملی منزلت در سیره انبیا، امامان و معصومین(ع) روشن است، تصریح کرد: حفظ منزلت و تکریم معلمان در سیره بزرگان دینی هم دیده می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه چاپلوسی و تملق امری زشت و ناپسند در اسلام محسوب می‏‌شود، یادآور شد: چاپلوسی در دین اسلام نسبت به پدر و مادر و معلمان مجاز شمرده شده و یک نوع فروتنی و اظهار علاقه است که از چارچوب چاپلوسی خارج می‏‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‏‌های اسلام بوسیدن دست معلم عبادت است، ادامه داد: منزلت و جایگاهی که اسلام نسبت به معلمان داشته است باید در جامعه ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه معلم نباید به امر تدریس و تربیت دانش آموزان به عنوان یک شغل نگاه کند، اضافه کرد: برای حفظ تعادل منزلت باید خود معلمان نیز همانند جامعه تلاش کنند.

آیت‏الله خاتمی با اشاره به اینکه 95 درصد از افراد جامعه را معلمان تربیت می‏‌کنند، ادامه داد: اگر ناهنجاری در جامعه وجود داشته باشد باید به منشا اولیه آن و شیوه تربیتی توجه کرد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه برای معلم منزلتی قائل شود با بخش‏نامه به هدف خود نمی‏‌رسد، خاطر نشان کرد: هیچ بخش‏نامه‏‌ای بالاتر از سیره ائمه و بیانات قرآن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اگر کسی ارزش کار خود را با میزان درآمد و حقوق مقایسه کند، ضرر کرده است، افزود: معلمان باید ارزش کار خود را بدانند و برای اثرگذاری بیشتر تلاش کنند.

وی به 36 هزار شهید دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهدا نیز محصول تربیت و تعلیم معلمان بودند.

آیت‏الله خاتمی همچنین میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای کشور را در دو سال پیش 29 سال اعلام کرد و افزود: این دانشمندان نیز محصول زحمات و تعالیم ارزش‏مند آموزگاران و معلمان هستند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول