اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول موزه شهدای استان زنجان:

خاطرات شهدای زنجان در 12 کتابچه جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول موزه شهدای استان زنجان گفت: آثار و خاطرات شهدای استان زنجان در قالب 12 کتابچه از سوی موزه شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده است.

خاطرات شهدای زنجان در 12 کتابچه جمع‌آوری می‌شود

سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: منبع اولیه اطلاعات در خصوص آثار و خاطرات شهدا، موزه شهدا است که در راستای جمع‌آوری آثار، خاطرات و دست‌نوشته‌های شهدا اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه آثار و خاطرات شهدا با مراجعه به خانواده‌های شهدا، انجام مصاحبه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار صوتی، نوشتاری و تصویری شهدا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این آثار جمع‌آوری و در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تهیه کتاب و بروشورهای مختلف قرار داده می‌شود.

مسئول موزه شهدای استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری خاطرات شهدای استان زنجان تصریح کرد: هر یک از کتابچه‌های آماده شده به زندگی شهدای استان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کتابچه صرف خون به زندگی‌نامه و آثار شهید محمد حسین تجلی می‌پردازد، افزود: اطلاعات مربوط به این کتاب از طریق خانواده، دوستان و همرزمان شهید جمع‌آوری شده است.

سعیدی با اشاره به جمع‌آوری زندگینامه و آثار شهید صدرا خلیفه ادامه داد: آثار این شهید گرانقدر در کتابچه سال سرنوشت نگاشته شده است.

وی از جمع‌آوری آثار شهید عباس محمدی و ابراهیم اصغری خبر داد و افزود: این آثار نیز در کتابچه نشانی از عرشیان به چاپ رسیده است.

مسئول موزه شهدای استان زنجان کتاب شب‌ها در خوئین را از دیگر کتابچه‌های جمع‌آوری شده از سوی موزه شهدای استان عنوان کرد و گفت: این مجموعه به زندگی شهید قامت بیات می‌پردازد.

وی با اشاره به جمع‌آوری وصیت‌نامه‌های شهدای استان از سوی این موزه خاطرنشان کرد: این وصیت‌نامه‌ها در کتابچه‌ای با عنوان پروانه در پرچین‌ها به علاقه‌مندان ارائه شده است.

*جمع‌آوری خاطرات شهدای غواص زنجان

سعیدی با بیان اینکه کتابچه آب، آتش و پرواز به خاطرات شهدای غواص استان زنجان پرداخته است، افزود: نقش غواصان دریادل زنجانی در این کتابچه به رشته تحریر درآمده است.

وی با اشاره به چاپ کتابچه باز باران ادامه داد: این کتابچه به خاطرات شهدای زنجان در جبهه‌های حق علیه باطل می‌پردازد.

مسئول موزه شهدای استان زنجان از چاپ فرهنگنامه جاودان تاریخ در زنجان خبر داد و گفت: در این کتاب خاطرات و آثار فرماندهان دوران دفاع مقدس ارائه شده است.

*گردآوری خاطرات شهدای فرهنگی زنجان

سعیدی از گردآوری زندگینامه و خاطرات شهدای فرهنگی استان زنجان خبر داد و گفت: این خاطرات در قالب کتابچه مردان آفتاب به علاقه‌مندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه زندگینامه شهدای انقلاب نیز جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه آثار و خاطرات شهدای انقلاب به کتابچه نشانی از عرشیان مراجعه کنند.

مسئول موزه شهدای استان زنجان با بیان این مطلب که 80 درصد اطلاعات و آثار مربوط به این کتاب‌ها از طریق موزه شهدا جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: مابقی اطلاعات نیز از ارگان‌های مختلف و یا از طریق سایر منابع جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول