اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید زرند خبر داد:

آغاز طرح جمع‌آوری اسناد و خاطرات شهدا در زرند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند گفت: طرح جمع‌آوری اسناد، خاطرات و زندگینامه شهدای شهرستان زرند آغاز شده است.

آغاز طرح جمع‌آوری اسناد و خاطرات شهدا در زرند
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمود زارعی چهارشنبه شب در مراسم یادواره 135 شهید در شهرستان زرند اَظهار داشت: این شهرستان 537 شهید، یک هزار و 700 جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی افزود: شهرستان زرند در زمینه برگزاری یادواره شهدا رتبه نخست استان کرمان را به خود اختصاص داده است، به طوری که در سال به طور متوسط 60 یادواره، یادمان و سالگرد برگزار می‌کند.
 وی از آغاز اجرای طرح جمع‌آوری اسناد، خاطرات و زندگینامه شهدا در زرند خبر داد و تصریح کرد:  در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند این طرح را آغاز کرده است.
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند از تمام ایثارگران خواست، آثار خود را به بنیاد شهید تحویل دهند.  
منوچهر شمس‌الدینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند نیز با بیان گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را عاملی برای مرور ایثارگری‌ها و رشادت‌های آنها  در ذهن تک‌تک افراد جامعه دانست و بر ضرورت تداوم این نوع برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد.
وی گفت: حرکت در راستای برپایی یادواره‌های شهدا توفیقی بزرگ و اجری عظیم است.
فاطمه رسا فرمانده پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) شهرستان زرند با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه طرح با شهدا در ضیافت نور که در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، اظهار داشت:
بسیجیان پایگاه مقاومت حضرت رقیه (س) این شهرستان در یک حرکت با ارزش معنوی در طول ماه مبارک رمضان برای 135 شهید سرافراز135 ختم قرآن را تلاوت کردند.
رضا کرمی فرماندار زرند نیز افزود: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری‌های شهیدان سرافراز ایران اسلامی است است و ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم.
وی بیان داشت: برپایی این گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، موجب ترویج آرمان‌های شهدا در بین نسل جدید می‌شود.
وی ادامه داد: امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.
فرماندار زرند برپایی آیین‌های مختلف را فرصت مغتنمی برای معرفی گوشه‌ای از سلحشوری‌ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم برای نسل حاضر خواند و افزود: بدون شک ما امروز هرچه داریم در بعد مادی و معنوی به برکت امام (ره) و شهدا است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول