اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

باید تلاش کنیم تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه سال جاری بهترین فرصت برای ورود شوراها به دستگاه اجرایی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.

باید تلاش کنیم تا وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی شهرستان ری، امیرحسین باقرنژاد در جمع شوراهای اسلامی شهرستان ری شعار امسال با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را فرصتی استثنایی برای شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی برای ورود به مسایل اقتصادی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا وضعیت مردم به لحاظ معیشتی بهبود یابد.

فرماندار شهرستان ری افزود: اگر شوراها در کنار فرمانداری مانند دو بال در کنار یکدیگر باشند، می‌توان اتفاقات خوبی را برای تحقق شعار مقام معظم رهبری انجام داد.

وی بر انجام فرهنگ‌سازی در این خصوص تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه وضعیت معیشتی و رفاهی مردم خوب شود باید آنان را تشویق به خرید کالاهای ایرانی کرد.

وی در ادامه یادآور شد: ظرفیت استفاده از خط تولید برخی از بنگاه‌های تولیدی در شهرستان ری به دلیل وجود کالاهای مشابه خارجی هم‌اکنون زیر 50 درصد و یا در برخی دیگر کمتر از 35 درصد است.

باقرنژاد یادآور شد: توسعه تولید داخلی ضمن افزایش ظرفیت تولید و بهبود وضعیت معیشتی مردم، فرصت‌های شغلی زیادی را نیز ایجاد می‌کند.

فرماندار شهرستان ری همچنین با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز 15 اردیبهشت ماه گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با توجه به اینکه در خط اول ارتباط با مردم قرار دارند، باید مقدمات حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند تا حضورشان در مرحله دوم به اندازه مرحله اول باشد.

وی تاکید کرد: نماینده مجلسی که با رای بسیار بالا از ری به مجلس راه می‌یابد و با توجه به نقش و تاثیر نمایندگان تهران در چانه‌زنی‌ها، تصمیم‌گیری و اثرگذاری بر روی سایر نمایندگان، از این ظرفیت می‌توان برای حل مشکلات شهرستان استفاده کرد.

باقرنژاد بیان کرد: اگر نماینده‌ای با رای بالا از شهرستان ری به مجلس شورای اسلامی راه یابد به همان میزان ما نیز برای انجام کارها از او مطالبه خواهیم کرد.

وی همچنین بودجه شهرستان ری در سال جاری را 450 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این بودجه در ابتدا 230 میلیارد ریال بود که با رایزنی و پیگیری افزایش پیدا کرد و این مقدار بودجه برای یک سال در شهرستان ری با این همه کار باقیمانده بسیار کم است.

وی از نمایندگان مجلس خواست در مدت باقیمانده برای تصویب بودجه در این خصوص شهرستان ری را یاری کنند.

باقرنژاد همچنین از ارائه 9 پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی و تصویب چهار پیشنهاد خبر داد و گفت: یکی از پیشنهادات اجرای طرح آب شرب و کشاورزی شهرستان ری با 3 هزار و 750 میلیارد ریال بود که کمیسیون کشاورزی مجلس یک‌هزار و 500 میلیارد ریال آن را تصویب کرده است.

وی همچنین حضور مردم شهرستان ری در مرحله اول مجلس هشتم و نهم را به ترتیب 139 هزار و 193 هزار نفر ذکر کرد و گفت: در این مرحله مردم این دیار 55 هزار نفر بیشتر رای دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار ری همچنین حضور مردم این شهرستان در مرحله دوم مجلس هشتم را 57 هزار نفر ذکر کرد و گفت: شوراهای اسلامی نقش مهمی برای تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات دارند و این رقم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حداقل به 100 هزار نفر باید افزایش یابد تا با قدرت بیشتری بتوان مطالبات شهرستان را از مجلس و دستگاه‌های مختلف مطالبه کنیم.

وی یادآور شد: به سهم خود از حضور همه داوطلبان در مرحله دوم انتخابات که موجب رونق بیشتر و حضور حداکثری در شهرستان ری می‌شود، تشکر می‌کنم.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت انتخابات پیش‌بینی شده و امیدواریم که انتخابات مجلس نهم آثار و برکات خوبی را برای شهرری داشته باشد.

وی همچنین با گرامیداشت روز ملی شوراها و با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجج اسلام موحدی ساوجی و ابوترابی دو عضو هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای اسلامی یادآور شد: بهترین مکانی که در کشور خصوصی‌سازی انجام شد همین شورای اسلامی شهر و روستا بود و امور مردم به برکت نظام اسلامی بر عهده مردم گذاشته شد.

باقرنژاد همچنین از تشکیل کارگروهی متشکل از 16 نفر به عنوان کارگروه ویژه بررسی عملکرد پنج‌ساله شوراهای شهرستان ری خبر داد.

فرماندار شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه در آخرین سال کاری شوراهای فعلی شهر و روستا قرار داریم، بناست با بررسی عملکرد چند ساله این دوره از شوراها و جمع‌بندی برنامه‌ها طی ماه‌های پایانی از فعالیت در این دوره به نتایج خوبی در پایان کار شوراها در دوره سوم دست یابیم.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول