اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمیرم:

حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تکلیف شرعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سمیرم با بیان اینکه شرکت در مـرحله نخست انتخابات تکلیف شرعی بود، گفت: تکمیل آن با حضور در مرحله دوم انتخابات نیز تکلیف شرعی است.

حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام محمّدجواد رضایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم در حسینیه انقلاب شهرستان، ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: شخصیت یک معلم برخواسته از مقام و منزلتی است که دین اسلام برای علم قائل شده است.

وی افزود: از نظر اسلام علم مایه تعالی و رشد است و جامعه‌ای که قدر معلم را می‌داند در حقیقت قدر دانش را می‌شناسد و این جامعه ضرورت پیشرفت و حرکت به سمت افق‌های بلند را به درستی درک کرده است.

امام جمعه موقت سمیرم در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: اهمیت این دور از انتخابات کم‌تر از مرحله نخست نیست و لذا عموم مردم با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی نماینده اصلح را انتخاب و راهی مجلس کنند.

رضایی افزود: هر چه پشتوانه مردمی نماینده منتخب بیش‌تر باشد، توان کاری او نیز بیش‌تر و بهتر می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت این انتخابات به عنوان تکلیف شرعی گفت: هم‌چنان کـه شرکت در مـرحله نخست انتخابات تکلیف شرعی بود، تکمیل آن با حضور در مرحله دوم انتخابات نیز تکلیف شرعی است.

رضایی هم‌چنین با اشاره به اهمیت انتخابات در عرصه بین‌المللی گفت: در موقعیت فعلی که نگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر روی شرایط و رفتار ملت ایران تمرکز دارد، حضور مردم در عرصه انتخابات موجب ناامید شدن دشمنان می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم سمیرم امروز با حضوری پرشورتر از مرحله نخست انتخابات، به دشمنان نظام اسلامی نشان می‌دهند که بیش‌تر از گذشته برای حفاظت از آرمان‌های ناب اسلامی ایران، ارزش قائل بوده و برای همین امر در انتخابات حضوری پرشور و گسترده‌تر خواهند داشت.

امام جمعه موقت سمیرم در توصیه‌ای به منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم افرادی که برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند قدر مردم، انقلاب اسلامی و نظام و رهبری را به خوبی بدانند و وقتی بر روی کرسی‌های فراهم‌ آمده از خون شهدا می‌نشینند یادشان نرود که چه مسئولیت و رسالتی دارند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول