اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد

وحدت عامل تحقق اهداف انقلاب

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به وجود برخی اختلافات در کشور گفت: وحدت عاملی برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است که باید از سوی مسئولان به این امر توجه شود.

وحدت عامل تحقق اهداف انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، اظهار کرد: برخی مباحث و مسائلی در کشور وجود دارد که باید بر اساس قانون به عنوان عامل وفاق ملی حل شود.

وی با بیان اینکه قانون اساسی مرجعی برای مراجعه همه مسائل کشور است، خاطرنشان کرد: همدلی، وحدت و توجه به قانون اساسی موجب می‌شود تا اختلافات به نحو مطلوبی کاهش یافته و مردم از اختلاف آسیب نبینند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اختلاف در مسائل مختلف موجب صدمه‌رساندن به مردم می‌شود، تصریح کرد: وحدت عاملی برای رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی وجود شاخصی همچون ولایت را عامل مناسبی برای حل اختلافات در کشور عنوان کرد و افزود: نقطه نظرات ولایت فقیه موجب می‌شود تا با استفاده از آن به کاهش اختلافات در کشور همت گماشت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) نیز همه افراد جامعه باید بر اساس قانون تکلیف خود را انجام دهند، افزود: عمل به قانون عاملی برای ایجاد وحدت در جامعه است.

وی پاسخ مناسب به حضور 65 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای را در 12 اسفند با هم‌بودن و پشت سر ولایت حرکت‌کردن دانست و گفت: با توجه به قانون و تاکیدات مقام معظم رهبری باید اختلافات را کنار گذاشت.

*معلم تربیت کننده نسل‌های جدید جامعه است

خطیب جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته معلم گفت: معلم تربیت کننده نسل‌های جدید جامعه برای مدیریت کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند، افزود: باید خانواده و جامعه نیز در کنار آموز‌ش و پرورش برای تربیت فرزندان تلاش کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز بزرگداشت شیخ کلینی تصریح کرد: کتاب اصول کافی شیخ کلینی منبع مهمی برای خداشناسی و معرفت‌افزایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ ادامه داد: این سازمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جمعیت هلال احمر نامگذاری شد تا در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه تلاش کند.

امام جمعه زنجان فعالیت برخی افراد را به صورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر خداپسندانه دانست و گفت: این افراد بدون دریافت اجر و مزد به مردم خدمت می‌کنند.

*آثار شهید صدوق ابزار استنباط و اجتهاد است

آیت‌الله خاتمی آثار و نوشته‌های شهید صدوق را مورد استفاده مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، فقها و مجتهدان عنوان کرد و گفت: آثار شیخ صدوق به عنوان ابزار استنباط و اجتهاد در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول