اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت سیمین‎شهر:

بالاترین پیروزی‎ها در سایه وحدت محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت سیمین‎شهر گفت: بالاترین پیروزی‎ها در سایه وحدت محقق می‎شود.

بالاترین پیروزی‎ها در سایه وحدت محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رجب محمد حنفی عصر امروز در همایش جلوه‎های وحدت در محبت اهل‌بیت(ع) در شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: وحدت داشتن به این معنا نیست که سنی، شیعه شود و حق با یک طرف باشد بلکه وحدت داشتن به معنای احترام گذاشتن هر دو گروه به اعتقادات هم است.

وی با بیان اینکه خداوند مردم را به وحدت و یکدلی فراخوانده است خاطر نشان کرد: در حکومت اسلامی و در زیر سایه رهبری با هم متحد و برادر هستیم و آنچه این وحدت را در بین ما مستحکم کرده دین مبین اسلام است.

حنفی افزود: هیچ قدرت و سازمانی نمی‎تواند چنین انسجامی را در بین نیروهای خود به وجود آورد و به کوری چشم دشمنان که به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان هستند مستحکم‎تر و با وحدت بیشتری در کنار هم خواهیم ماند.

امام جمعه اهل سنت سیمین‎شهر گفت: مسلمانان در فرق مختلف طبق عقیده خود عمل می‎کنند اما باید به مذاهب دیگر نیز احترام بگذارند.

وی بیداری و هوشیاری را عاملی برای حفظ وحدت برشمرد و تصریح کرد: وحدت بین انسان‎ها چنان با اهمیت است که حتی در جوامع باطل فایده دارد چه رسد بر جامعه مسلمانان که بر پایه دین مبین اسلام شکل گرفته است.

حنفی شکل‎گیری جماهیر شوروی را یک وحدت باطل دانست و افزود: این وحدت به دلیل اینکه بنیانش باطل بود منجر به فروپاشی شد و وحدت ایالات متحده که  بر اساس امپریالیسم و باطل شکل گرفته نیز فرو خواهد ریخت.

امام جمعه اهل سنت سیمین‎شهر ابراز داشت: وحدت جوامع اسلامی روزبه‎روز رشد می‎کند و در آینده نه چندان دور به پیروزی‎های مختلف در زمینه‎های اقتصادی، صنعتی، علمی و ... دست خواهیم یافت تا قدرت دین خدا برای تمامی جهانیان رخ کشد.

وی با اشاره به وظیفه علما در این خصوص تصریح کرد: ما موظف هستیم که با آگاهی‎بخشی مسلمانان را به ادامه وحدت و حفظ آن تشویق کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول