اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در سیستان و بلوچستان:

مسجد در دین اسلام جلوه و نماد وحدت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: مسجد در دین اسلام جلوه و نماد وحدت است.

مسجد در دین اسلام جلوه و نماد وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل‌بیت(ع) در شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: خداوند امت اسلامی را به گونه‎ای قرار داد که بر منار تمام مساجد آهنگ توحید و رسالت پیامبر را با شکل منسجم و متحد سر بدهند.

وی افزود: خداوند مسجد را برای عموم و همه فرق قرار داد و یک میلیارد و 700 میلیون نفر مسلمان در دنیا می‎توانند در هر جایی که به نام مسجد است وارد شوند و نماز بگذارند و مسجد برای فرق خاص یا مذهب خاصی نیست و همه مسلمین در آن مشترک هستند.

سلیمانی با بیان اینکه همه گروه‎های مسلمانان در مساجد یکدیگر اقامه نماز می‎کنند و هیچ مقامی اجازه ممانعت از خواندن نماز را در مساجد برای مسلمانان ندارد خاطرنشان کرد: مسجد مسلمین هر مذهب و فرقه سرمایه عموم مسلمانان است و نه سرمایه یه فرقه ویژه، و اینها همه حلقه وصل و جلوه وحدت به شمار می‎آید.

نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان جلوه دیگر امت اسلامی را زیارت نبی‌مکرم اسلام برشمرد و ابراز داشت: تمام امت اسلامی دل به این کانون دارند و افتخار می‎کنند و سر به آستان نبوی می‎سایند و نبی‌اکرم اسلام را واسطه فیض و شفاعت قرار می‎دهند.

وی با بیان اینکه ما با داشتن این محورهای وحدت چه باید بکنیم تا اسیر توطئه‎های دشمنان در این خصوص نشویم افزود: اندیشمندان سال‎ها در این خصوص فکر می‎کنند و برخی‎ها بر این باور هستند که باید هر چیز در این 14 قرن بوده را دور ریخته و به صدر اسلام برگردیم که اعتقاد سلفیان است و اخباریون نیز بر این باور هستند که عقل نباید درباره دین نظری بدهد و با این احوال باید گفت هزاران سوال که امروزه پیش می‎آید را باید در دل خاک مدفون کرد که البته صحیح نیست.

سلیمانی با اشاره به اینکه فقه اسلام پویا و منطبق با زمان است اذعان داشت: اسلام هم هرم زمان و هم مکان دارد و به همین دلیل قدرت پاسخ‎گویی به همه سوالات و مقتضیات زمان را دارد.

امام جمعه زاهدان مهدویت را از دیگر جلوه‎های وحدت آفرین خواند و گفت: همه ما به این اعتقاد داریم که امام زمان ما از پیامبر و نسل حضرت فاطمه(ع) است و مصلح امت اسلامی خواهد شد.

وی تاکید کرد: آنهایی که آهنگ تفرقه سر می‎دهند جلساتشان ارزشمند محسوب نمی‎شود و در فردای قیامت ما را به زمان خود محاکمه می‎کنند که عزت اسلام را چگونه دیده‎اید.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول