اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

زمینه اقتدار مسلمانان در لوای وحدت فراهم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در لوای وحدت زمینه اقتدار مسلمانان فراهم است.

زمینه اقتدار مسلمانان در لوای وحدت فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله عباسعلی سلیمانی عصر امروز در حاشیه همایش جلوه‎های وحدت در محبت به اهل بیت (ع) در شهرستان آق‎قلا در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: همه بدخواهان نظام درصدد تفرقه بین جامعه اسلامی هستند و گروهی نیز بر اثر غفلت و از سر ناآگاهی در دام دشمن افتاده و بر طبل تفرقه می‎زنند.

وی با بیان اینکه مسئله وحدت قبل از اینکه یک اصل قرآنی باشد یک اصل اندیشه‎ای است، خاطرنشان کرد: در لوای وحدت زمینه اقتدار مسلمانان فراهم است و اختلاف سبب دوری و گسست بین جوامع اسلامی می‎شود.

سلیمانی افزود: ما باید ببینیم که مسلمانان گرفتار چه مشکلاتی هستند و برای حل مسائل به دنبال یک طناب باشیم نه یک طناب مادی و دنیوی بلکه طنابی که وصل به ذات خدا و تحسبو به حب‌الله است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه ذات اقدس ربوبی امت اسلامی را در اتصال و تمسک به حب الهی فرا خوانده است، یادآور شد: آینده جامعه اسلامی در این بیان و محبت به خدا به تفسیر کشیده شده است.

وی افزود: عامه مسلمانان در درون چاه تعصب بی‎جا، خودپرستی، خودخواهی قرار می‎گیرند به گونه‎ای که حاضر نیستند که امتیازی به دیگری دهند و برای اینکه بتوانیم از این چاه‎ها و هواخواهی نفس بیرون بیاییم نیازمند به حب الهی هستیم.

سلیمانی اختلاف را در بین انسان‎ها امری عادی دانست و تاکید کرد: وقتی بزرگان دین به هم می‎رسند و اندیشه در تراز معنا قرار می‎گیرد از تعصبات و ذهنیت‎های منفی نسبت به هم دور خواهند شد.

نماینده ولی‎فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسلمانان جلوه‎های گوناگونی در وحدت دارند، اذعان کرد: یکی  از این جلوه‎ها کعبه است که حلقه اتصال آسیب‌ناپذیر عالم اسلام است. 

وی بیان کرد: تمام مذاهب و فرق اسلامی در عبادت و این مناسک باید در یک فضا و مکان بدون هیچ تمایز و تفاوتی قرار گیرند و در این میان هیچکدام نمی‎توانند بگویند که جایگاه آنها باید به خانه خدا نزدیک‎تر باشد و همه در یک صف قرار می‎گیرند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در مناسک حج پوشش آهنگ میزبانی و ردای مهمانی خداوند یک نواخت است و اگر مکه نبود شاید دشمنان به راحتی می‎توانستند گسست و تفرقه را در بین مسلمین پراکنده کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول