اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

تحصیل 480 هزار دانش‌آموز در مدارس مازندران

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از تحصیل 480 هزار دانش‌آموز در مدارس مازندران خبر داد.

تحصیل 480 هزار دانش‌آموز در مدارس مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، مصطفی عابدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم در چالوس بیان داشت: بزرگ‌ترین شأنی که خداوند به انسان داد معلمی است و هیچ شأنی بالاتر از این نیست که می‌توان یک انسان را تعلیم داد.

وی تصریح کرد: توجه به معلمان می‌تواند باعث بالندگی جامعه شود و به همان اندازه نیز عدم توجه می‌تواند آسیب جدی به یک جامعه وارد کند و خطرساز باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مدارس همان مساجد فرهنگی جامعه هستند، اظهار داشت: بیش از 480 هزار دانش‌آموز در مدارس استان مازندران در حال علم‌آموزی و تحصیل دروس مشغول هستند و بنابراین نیازمند توجه ویژه هستند تا در آینده در عرصه‌های مختلف به عنوان دانشمندان و علمای بزرگ تحویل جامعه شوند.

مدیر آموزش و پرورش چالوس نیز با بیان اینکه شهید مطهری الگو و اسوه همه معلمان سراسر کشور است، اظهار داشت: احاطه علمی ایشان و تسلط کافی و وافی بر مباحث مختلف از ویژگی‌های این مرد بزرگ بود و همواره با آمادگی کامل به مباحث ورود پیدا می‌کرد.

محمدصادق فرزیب خاطرنشان کرد: شهید مطهری همیشه به روز بود و بیان شیوایی داشت و مطالب را به گونه‌ای بیان می‌کرد که برای همه قابل فهم و درک باشد.

فرزیب گفت: روح مطهری قرآنی بود و همیشه به شاگردانش توجه و محبت زیادی می‌کرد و همیشه با شاگردان خود مشورت می‌کرد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس ادامه داد: استاد مطهری در رازداری، زمان‌شناسی، مشورت با شاگردان، مبارزه با انحرافات زبانزد بودند و همه فضایل اخلاقی و اسلامی در وجود ایشان مشهود بود.

وی به نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش یک دستگاه فکرساز است و در انتقال همه ارزش‌های جامعه نقش اساسی و کلیدی دارد و به نوعی محور توسعه است و در تولید سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین نقش را دارد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس افزود: مولفه‌های زیادی در تعلیم و تربیت نقش دارد که در این بین نقش معلم از همه پر‌رنگ‌تر است و اگر کمرنگ شود آموزش و پرورش ماهیت خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: معلم باید در تولید سرمایه‌های انسانی اثرگذار باشد و انسان‌های بزرگ و فرهیخته‌ای را به جامعه تحویل دهد.

در پایان این مراسم از 22 معلم نمونه و منتخب چالوس که سه تن از آنها به عنوان نمونه استانی برگزیده شده بودند با اهدای لوح یادبود و هدایا تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول