اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

سینه به سینه در مقابل استکبار قرار داریم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز سینه به سینه در مقابله با استکبار قرار داریم.

سینه به سینه در مقابل استکبار قرار داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، آیت‌الله علی معلمی عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم و در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه کلاردشت و مرزن‌آباد بیان داشت: روز معلم سالروز درگذشت یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان معاصر ماست که امام خمینی (ره) از پرورش یافتن او در مکتبش افتخار می‌کرد.

وی اظهار داشت: اگر مطهری در حوزه علمیه قم می‌ماند در جایگاه رفیع مرجعیت نمایان می‌شد اما با ایثار و از خود گذشتگی حوزه و تدریس در آنجا را رها کرد و برای آگاهی بخشی به جوانان و جامعه پا به دانشگاه گذاشت.

معلمی ادامه داد: مطهری را باید در عدل اسلامی، نظام حقوق زن در اسلام، خدمات متقابل ایران و اسلام و دیگر تالیفات او شناخت، جایی که اصول فلسفه را می‌نوشت در کنار آن داستان راستان را تالیف می‌کند تا همگان بدانند که این اندیشمند بزرگ همه اقشار جامعه را تغذیه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان و روش‌های گذشته و نوین آنها در مقابله با نظام اسلامی تصریح کرد: امروز سینه به سینه در مقابله با استکبار قرار داریم و در تحریم و جنگ اقتصادی هشیاری رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال با نام تولید ملی باید در این جبهه به مبارزه بپردازیم.

امام جمعه قائمشهر خاطرنشان کرد: امروز غیرت و مقاومت تنها راه مقابله با استکبار و سلطه است.

وی همچنین به جایگاه علم و دانش و توجه به اندیشمندان در نظام جمهوری اسلامی و سخنان و توجه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این باره پرداخت و گفت: امام راحل فرمودند:« اگر معلمان صالح داشته باشیم دانش‌آموزان با تعهد اسلامی و انسانی آموزش دهند آینده مبارکی خواهیم داشت».

رئیس آموزش و پرورش منطقه کلاردشت نیز در این مراسم با اشاره به زحمات معلمان در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کار معلمی بازنشستگی ندارد.

محمدتقی هرسیچ ثانی اظهار داشت: تعلیم و تربیت از شئون الهی است که خداوند این موهبت را به پیامبرانش عطا فرموده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری از ایشان به عنوان اندیشمندی والا که با قرآن آشنایی داشته و شناخت کاملی از مخاطب خود داشته است یاد کرد.

هرسیچ ثانی در بخش دیگری از سخنان خود به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه‌ای است که این سند را داشته و اجرایی می‌کند.

وی بیان داشت: در این سند طراز معلمان و فرهنگیان همطراز با اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه‌هاست.

رئیس آموزش و پرورش کلاردشت این سند را مبتنی بر آموزه‌های قرآن، عترت و سیره ائمه اطهار، قانون اساسی، رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری را عنوان کرد و گفت: این سند به عنوان راهنمای مسیر بوده و باید براساس آن حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: 130 راهکار عملیاتی در این سند وجود دارد و هوشمندسازی مدارس، رقابت بین مدارس، تعامل بین مدرسه، مسجد و خانواده از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش کلاردشت در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد این اداره در سه معاون پرورشی، آموزشی و پشتیبانی اشاره داشت و گفت: تک نوبته کردن مدارس و انتقال 500 دانش‌آموز به شیفت صبح، برگزاری کلاس‌های تحول بنیادین، ساخت مدرسه شهید صالح محمدی با اعتبار 900 میلیون تومان از محل سفر رهبر معظم انقلاب، تهیه زمین به مساحت 2 هزار متر برای مدرسه شهید بهشتی با کمک شورای شهر کلاردشت، اعتبار برای بازسازی دبیرستان باهنر، هوشمندسازی 10 کلاس درس، پیگیری افتتاح سالن شهید مرادمرزه، مشارکت فرهنگیان، اولیا و خیرین به مبلغ 290 میلیون تومان، افزایش وام 4 میلیون و 200 هزار تومانی به 5 میلیون و 100 هزار تومانی بدون افزایش سرمایه‌ها برای رفاه حال همکاران و کمک بیش از 20 میلیون تومانی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت طی سال گذشته بخشی از عملکرد این اداره در سال تحصیلی جاری بوده است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی محمدی امام جمعه کلاردشت نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه گفت: معلم شمع است، باید بسوزد تا به جامعه نور دهد.

به گزارش فارس، در این مراسم از معلمان نمونه، بازنشستگان سال تحصیلی جاری، برخی از معلمان فعال در آموزش پرورش کلاردشت و مرزن‌آباد تجلیل شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول