اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تاکید کرد

تغییر هویت خلیج فارس شیطنت بی‌ثمر استکبار

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت:‌ تغییر هویت خلیج فارس از سوی استکبار جهانی توطئه و ترفند شکست خورده‌ای است که هیچ ثمری جز بدنام کردن دشمنان ندارد.

تغییر هویت خلیج فارس شیطنت بی‌ثمر استکبار

عظیم دشتی که همزمان با روز خلیج فارس با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: آب‌های پهناوری که در جنوب ایران از دریای خزر تا کرانه‌های سند دامن گسترده است در آثار تاریخی و جغرافیایی دریای فارس نامیده شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از این آب‌ها که از تنگه هرمز به سوی باختر و تا مصب اروندرود و بهمن شیر امتداد یافته است، خلیج فارس نام دارد که در کتب تاریخی و نقشه‌های جغرافیایی جهان قبل از میلاد به وضوح این عنوان دیده می‌شود.

دشتی با بیان این‌که هیچ شک و شبهه‌ای در خلیج فارس بودن این منطقه وجود ندارد، خاطر نشان کرد: خلیج فارس به عنوان موقعیت خاص جغرافیای‌اش وجود تنگه هرمز و جزایر سوق‌الجیشی و ثروت‌های متنوعی که در آب‌ها و سواحل اطراف آن نهفته است همواره مورد طمع قدرت‌های سلطه‌جو بوده است.

این مسئول به منابع ارزشمند نفت و گاز این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه 565 میلیارد بشکه نفت معادل 63 درصد کل ذخایر نفتی شناخته شده جهان و 30.7 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی که برابر 28.5 درصد ذخایر شناخته شده گاز دنیا است، وجود دارد که سبب شده این منطقه به قدرت بی‌نظیر تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از قدرت‌های رو به افول استکباری برای دستیابی آسان به انرژی این منطقه سعی کردند در بین کشورهای حاشیه این منطقه استراتژیک اختلاف به وجود آورند تا به مطامع خود برسند که در این بین حتی به نام واقعی این خلیج هم رحم نکردند و با نام جعلی از این منطقه یاد می‌کنند.

مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان یادآور شد: از آن جایی که ابزار هنر به عنوان بهترین و رساترین بیان حقایق و واقعیت‌ها است هنرمندان متعهد با این ابزار می‌توانند، ثابت کنند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و همیشه نیز این نام پرگوهر می‌ماند.

دشتی در ادامه سخنان خود بیان کرد: چند سالی است که دهم اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده که مصادف با خروج اشغالگران پرتغالی از تنگه هرمز می‌باشد که سعی می‌شود در کشور با برنامه‌های مختلف این روز گرامی داشته شود.

وی گفت:‌ خلیج فارس در بین‌المللی‌ترین منابع از کهن‌ترین اسم‌ها است اما دشمنان این ملت همیشه سعی کردند هویت فرهنگی و تاریخی این منطقه را نادیده گرفته و یا در آن خدشه‌ای وارد کنند.

دشتی افزود: در قدیمی‌ترین آثار بر جای مانده کشورهای اسلامی، عربی و حتی اروپایی و در بیش از 300 کتاب سیاهان، مورخان و ادبای عربی، اروپایی کلمه خلیج فارس و یا بحر فارس مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده مالکیت بی‌چون و چرای ایران به این منطقه است.

وی به تاریخچه تلاش بی‌ثمر استکبار در تحریک کشورهای عربی برای تغییر نام خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست‌مداران کهنه کار انگلیسی که از آنها به عنوان مکر روزگار یاد می‌شود در سال 1966 سعی کردند با تحریک کشورهای عربی و حس ناسیونالیستی خلیج فارس را به نام خلیج عرب تغییر دهند که این تحرکات با برخی از بازخوردها در کشورهای عربی روبه‌رو شد.

دشتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در طول تاریخ به رغم شیطنت‌های مختلف حقانیت و اصالت ایرانیان بر این منطقه روشن شده و همه سعی کردند اصالت و نام خلیج فارس را حفظ کنند که برای همیشه این نام ماندگار شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول