اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

مساجد پیشرو در مقابله با هجمه‌های فرهنگی استکبار است

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مساجد از مراکز پیشگام در رفع توطئه‌ها و هجمه‌های سنگین استکبار جهانی با اهداف فرهنگی است.

مساجد پیشرو در مقابله با هجمه‌های فرهنگی استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خیر‌الله عزیزی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح‌ آموزش مهارت‌های تفسیر قرآن ویژه ائمه جماعات در اردبیل اظهار داشت: مساجد از دیرباز کانون همدلی و حرکت وحدت‌آفرین جامعه به شمار می‌رود و بهترین سد در برابر کاهش تلفات و خسارات توطئه‌های متعدد استکبار است.

وی با بیان اینکه در دین اسلام منشور خود‌سازی و رسیدن به معنویت واقعی در مساجد و محافل معنوی و مذهبی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: دشمنان ما سعی می‌کنند با تدارک برنامه‌های متنوع ماهواره‌ای یک دیدگاه مسجد‌گریزی را تبلیغ، ترویج و نهادینه کنند تا قشر جوان دل‌زده از مسجد باشد.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل خادمان و فعالان مسجد را به تدارک برنامه‌های متناسب با ذائقه جوانان فراخواند و گفت: اگر در مساجد ما در کنار برگزاری نمازهای جماعت طرح تلاوت قرآن، تفسیر و ترجمه آن و بیان احکام مورد نیاز جوانان مورد توجه قرار گیرد به یقین اقبال و آموزش قشر آینده‌ساز روان و سهل اتفاق می‌افتد.

عزیزی یادآور شد: تا زمانی که نتوانیم فضای مسجد را فضای پر‌شور و نشاط و دارای تنوع برنامه برای مخاطبان کنیم امکان جذب و حضور جوانان دشوار است.

این مسئول در ادامه به راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن علیه اعتقادات مردم اشاره کرد و تقوا را لازمه مقابله و از بین بردن این توطئه‌ها برشمرد.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل به تلاش دشمنان با نیرنگ‌ها و نمادهای مختلف برای فروپاشی کاخ زیبا  مستحکم ایمان را اشاره کرد و افزود: باید با بهره‌مندی از وجود قرآن و عترت و حفظ تقوا در باطن به مقابله با دشمن پرداخت.

عزیزی از قرآن کریم به عنوان محک حق و باطل و شناخت اصل از فرع دانست و گفت: اگر به آموزش و تفسیر قرآن در مساجد توجه شود مصونیت اخلاقی و رفتاری در جامعه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری طرح آموزش مهارت‌های بیان تفسیر قرآن ویژه ائمه جماعات در دو روز ادامه داد: هدف ما در برگزاری این دوره توسعه طرح آموزش، تفسیر، فن ترجمه و یکسان‌سازی این طرح‌ها در مساجد است.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: در این دوره اساتید تخصصی تفسیر قرآن، روش‌ها، اصول و مبانی کاربردی تفسیر را بلیغ، روشن و گوناگون آموزش داده و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره 44 ساعته قادر خواهند بود جلسات تفسیر را نیز در مسجد برگزار کنند.

عزیزی در پایان سخنان خود اظهار داشت: مساجد ما باید به کانون تربیت و تعالی قرآن کریم تبدیل شود تا یک نگاه و باور عمومی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول