اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

نقش سپاه در دفع حمله استکبار به کشور تعیین کننده است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه دشتی گفت: سپاه انقلاب اسلامی تاکنون توانسته نقش تعیین کننده‌ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند.

نقش سپاه در دفع حمله استکبار به کشور تعیین کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مراد کاظمی صبح امروز در جمع بسیجیان و پاسداران بخش کاکی با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: حضرت امام (ره) در دوم اردیبهشت سال 58 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و از آن روز تاکنون با تهدیدات و طرح‎های مختلفی از سوی دشمنان مواجه بوده ولی به فضل الهی روز به روز مستحکم تر از گذشته شده است.

وی تصریح کرد: سپاه توانسته است با به کارگیری بسیج مردمی درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند.

کاظمی افزود: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی عده‎ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی کردند.

امام جمعه کاکی نیز در این آیین گفت: در روزهای آغازین انقلاب عده‌ای از جوانان به فرمان حضرت امام (ره) مجموعه‌ای شکل دادند که ماموریت آن درگیری با ضدانقلاب و مبارزه با گروهک‎ها بود و در جنگ تحمیلی با تقویت 2 میلیون بسیجی درخشان عمل کرد.

حجت‌الاسلام محمد محمدی افزود: بعد از جنگ هم در فناوری علمی و دفاعی و نظامی انواع موشک‎ها و بالگردها و ساخت انواع قطعات نظامی و انواع سامانه‎های نبرد نامتقارن و هزاران آزمون و افتخار از آن سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی، قرارگاه خاتم، بزرگ‌ترین پروژه‎ها و پالایشگاه‎ها، متروها و ... و در عرصه تحقق ارتش 20 میلیونی گردان‎های عاشورا و الزهراء و صدها هزار بسیجی و 12 میلیون بسیجی در رزمایش‎ها و ... همه اینها پاره‎ای از کارنامه موفق سپاه و تلاش و مجاهدت‎های سپاه است.

امام جمعه کاکی با بیان اینکه اصل مهم سپاه عنصر معنویت است تصریح کرد: طبق اصل 150 قانون اساسی حفظ نظام جمهوری اسلامی به عهده سپاه است.

وی با اشاره به حمله آمریکا در صحرای طبس گفت: پنجم اردیبهشت ماه 1359 روز شکست آمریکا در صحرای طبس است.

محمدی با اشاره به سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی دانشگاه‎ها در دوازدهم اردیبهشت ماه خاطر نشان کرد: ما باید روز به روز به آن فرهنگ انقلابی دینی در همه شئون، هم در دانشگاه و هم در کل جامعه نزدیک شویم.

محمدی یادآور شد: انقلاب فرهنگی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت یعنی هویت انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلامی است پس باید تلاش کنیم فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: دانشگاه‎های ما پس از انقلاب متحول شده ولی به نقطه مطلوب نرسیده است دانشگاه‌های ما وحدتی که در علم و اندیشه و حوزه دارند را باید در مسیر رسیدن به فرهنگ اسلامی هموار و انتظارات مولای ما مقام معظم رهبری از دانشگاه اسلامی محقق شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول