اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

انتخابات مجلس نهم عرصه مقابله با دنیای استکبار بود

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان گفت: انتخابات مجلس نهم عرصه‌ای برای رزم و مقابله با دنیای استکبار بود و نتایج آن را در عقب‌نشینی دشمنان در مذاکرات 1+5 شاهد بودیم.

انتخابات مجلس نهم عرصه مقابله با دنیای استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل در همایش توجیهی عوامل اجرایی انتخابات اظهار داشت: مشارکت ستودنی مردم فهیم و ولایت‌مدار ایران که به موقع مانند رزمنده‌ای دلاور در میدان ظاهر شدند ثمرات و برکات بسیاری در عرصه بین‌المللی به جا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه عقب‌نشینی از تحریم‌ها و برخوردهای نفتی و پذیرش غنی‌سازی ایران از جمله نتایج حضور باشکوه مردم در انتخابات بود، تصریح کرد: در انتخابات نهم، اصفهان تراز جدیدی نسبت به انتخابات قبل پیدا کرد و افزایش مشارکت 15 درصدی مردم اصفهان هم‌سو با مردم ایران اسلامی معنادار و قابل توجه بود.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه این مشارکت در واقع لبیک به رهبر معظم انقلاب بود، افزود: مردم با حضور حماسی و بی‌نظیر خود نشان دادند که نظام را مورد حمایت جدی قرار می‌دهند و از نظام و دستاوردهای ارزشمند آن محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که مردم شکوه جدیدی را در انتخابات مرحله دوم خلق می‌کنند، ادامه داد: مشارکت جز اصول نظام مردم‌سالاری ما است و شرکت در انتخابات از جمله مهم‌ترین بخش‌های این مشارکت محسوب می‌شود.

کفیل اضافه کرد: برگزارکنندگان این انتخابات از خود مردم هستند و بنابراین نخستین مشارکت به شکل دعوت به حضور مردم در صحنه، تبیین ضرورت‌های آن و دستاوردهای دوره قبل باید از میان آنها باشد.

وی با اشاره به رعایت اصل امانت‌داری و بی‌طرفی در انتخابات دوره قبل گفت: این اصل مهم در مرحله نخست انتخابات به خوبی رعایت و اجرا شد و در مرحله دوم نیز به سبب رقابت افراد کم‌تر، بیش‌تر از دوره قبل اهمیت دارد.

فرماندار اصفهان افزود: این طبیعی است که ذائقه افراد متوجه فردی خاص باشد، اما این موضوع نباید در کار او بروز و ظهور پیدا کند و نباید هیچ‌گونه شائبه‌ای در کار وی باشد.

وی با بیان اینکه رعایت قانون محور مهم دیگر دوره دوم انتخابات است، بیان داشت: قانون انتخابات شفاف و فاقد ابهام است و سؤالات و ابهام‌های اجراکنندگان انتخابات به خوبی با مراجعه به قانون پاسخ داده می‌شود.

کفیل اضافه کرد: دو راهبرد مشترک مشارکت و قانون‌گرایی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که همانند مرحله نخست باید در مرحله دوم انتخابات نیز اضافه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سیر طبیعی بشر تکامل‌خواهی است، اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات تجربه‌های خوبی در مرحله نخست انتخابات به دست آوردند که می‌توانند در مرحله دوم از آنها کمک بگیرند و نواقص مرحله نخست را که بر آنها مکشوف شده برطرف کنند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه به جز مرحله ثبت‌نام و تأیید صلاحیت کاندیداها بقیه پروسه انتخابات شبیه مرحله نخست است، تصریح کرد: پس از پایان تبلیغات کاندیداها در صبح روز پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه کار عوامل اجرایی، ستادها و حوزه‌های انتخاباتی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع مدیریت زمان از عصر پنج‌شنبه تا صبح جمعه است به گونه‌ای که در ساعت هفت صبح تمام امکانات در ستاد مستقر باشد و هفت و 45 دقیقه صبح اعلام آمادگی حوزه‌ها گزارش شود.

*‌ 653 شعبه اخذ رأی آماده دریافت رأی مردم اصفهان

کفیل با بیان اینکه 653 شعبه در مرحله دوم آماده رأی گرفتن از مردم اصفهان هستند، افزود: آغاز انتخابات رأس ساعت هشت صبح است و مطابق قانون مدت زمان انتخابات 10 ساعت است و در ساعت 18 به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: مطابق قانون به وزیر کشور اجازه داده شده که در صورت مراجعات فراوان به شعب اخذ رأی زمان انتخابات را تمدید کند.

فرماندار اصفهان بزرگ‌ترین اشکال مرحله نخست انتخابات را اشکال فناوری دانسته و بیان داشت: در ساعات اولیه سیستم اینترنتی به سبب فشار در سرور وزارت کشور قطع شد و وقفه‌ای در کار ایجاد کرد که این مشکلات شناسایی و برطرف شده است.

وی افزود: در مرحله دوم از تعداد کاندیداها نیز بسیار کاسته شده و از میان 130 کاندیدا 65 نفر انتخاب می‌شوند و این موضوع بار سیستم را سبک می‌کند.

کفیل با تاکید بر شمارش دقیق آراء در مرحله دوم بیان داشت: در مرحله نخست افرادی که از میان آراء صحیح حداقل یک چهارم آراء را کسب می‌کردند به مرحله بعدی راه می‌یافتند اما در این مرحله فرد باید اکثریت نسبی آراء را به دست آورد و یک رأی نیز در نتیجه انتخابات مؤثر است بنابراین شمارش آراء دقت وافر نمایندگان فرماندار را می‌طلبد.

*‌ استقرار شعبه سیار در کنار یکی از نمادهای شهر اصفهان

وی با بیان اینکه صندوق‌های سیار مرحله نخست انتخابات در میدان امام(ره)، نماد اصفهان را به خوبی در شبکه‌های ملی و فراملی به نمایش گذاشتند، اضافه کرد: در این مرحله نیز دو تا سه شعبه سیار از ستاد شماره 15 داریم که یکی از آنها در کنار پل خواجو یا سی و سه پل به عنوان نماد اصفهان مستقر می‌شود و یک شعبه سیار نیز در کوی خوابگاه دانشجویان اصفهان و علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول