اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران:

دانشگاه‌های علوم پزشکی به 9 قطب دانشگاهی تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به 9 قطب دانشگاهی تبدیل می‌شوند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی به 9 قطب دانشگاهی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره آموزشی علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به موافقت اولیه برای تبدیل کردن واحدهای دانشگاهی علوم پزشکی به چند قطب در کشور اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت این است که دانشگاه‌های شمال کشور را به مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به قطب دانشگاهی شمال کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در این راستا سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز به قطب دانشگاهی تبدیل می‌شوند، تصریح کرد: کل دانشگاه‌های کشور به 9 قطب دانشگاهی تبدیل می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی مازندران دومین دانشگاه قطب کشور است که با هفت دانشگاه دیگر به دانشگاه قطب شمال کشور تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره چند قطبی شدن دانشگاه‌های پزشکی در سراسر کشور بیان داشت: با اجرایی شدن این طرح، همکاری مناسب علمی بین دانشگاه‌هایی که در یک قطب قرار دارند ایجاد می‌شود و مباحث علمی در این دانشگاه‌ها مطرح و نسبت به رفع معضلات اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه با تبدیل شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی به چند قطب در کشور نوعی رقابت علمی بین دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد، ابراز داشت: با اجرای این طرح نوعی همکاری بهداشتی بین مراکز دانشگاهی هم‌قطب ایجاد می‌شود و حوادث احتمالی در دانشگاه‌های هم‌قطب کشور قابل مهار است.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران درباره نحوه اجرای چندقطبی شدن دانشگاه‌ها یادآور شد: در مرحله اول شناسایی توانمندی‌های هر دانشگاه مطرح است و نقاط مشترک هر دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

ناصحی درباره اینکه آیا ممکن است دانشگاهی که به عنوان قطب مرکز انتخاب می‌شود بودجه بیشتری در اختیار بگیرد، گفت: در چندقطبی شدن دانشگاه‌های پزشکی کشور، محدود کردن هیچ دانشگاهی مطرح نیست و فقط با اجرایی شدن این طرح، نوعی هم‌پوشانی و تبادل اطلاعات در بین دانشگاه‌های هم‌قطب ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان اذعان داشت: در حال حاضر نوعی هم‌پوشانی بین دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران ایجاد شد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال انتقال دانسته‌های خود برای ایجاد مرکز قلب در بابل است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بین دو دانشگاه مقرر شد که مرکز ارتوپدی مشترکی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول