اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی دانشگاه پزشکی جهرم خبر داد

برگزاری یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از برگزاری نخستین یادواره شهدای این دانشگاه خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم

حجت‌الاسلام زین‌العابدین دست‌داده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: پزشکان و دانشجویان پزشکی در هشت سال دفاع مقدس با حضور خود در جبهه‌ها، ایثار را به معنای واقعی به تصویر کشیده و از اقشاری بودند که با خلق حماسه‌ای جاویدان شجاعت و شهامت را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حدود 10 درصد از نیروهای اعزامی به جبهه‌ها را کادر پزشکی تشکیل می‌دادند، افزود: به دلیل حجم بالای کار هنگام عملیات جنگی گاه می‌شد این گروه‌‌ها تا 72 ساعت بدون انقطاع کار می‌کردند و لحظه‌ای آرام نمی‌نشستند و خدمات ارزنده آن‌ها در حوزه امدادرسانی و اقدامات اورژانس در صحنه عملیات به یقین در کاهش تلفات انسانی بسیار موثر بود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز داشت: تلاش شبانه‌روزی و بدون ادعای گروه‌های پزشکی در قالب تیم‌های تخصصی و عمومی در خطوط مقدم جبهه‌ها و بیمارستان‌های صحرایی مرهون فرهنگ بسیجی و ایمان جامعه پزشکی بود که صحنه‌های زیبایی از جوانمردی، رشادت و ایثار و از خودگذشتگی را در دل تاریخ پرافتخار این مملکت ثبت و ضبط کرد.

دست‌داده با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: این یادواره همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد ماندگاری در تالار پردیس دانشگاه پزشکی جهرم برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه عکس، پخش وصیت‌نامه شهدا، مداحی و سخنرانی را بخشی از برنامه‌های این یادواره عنوان کرد و ابراز داشت: شهرستان جهرم یک‌هزار و 200 شهید گلگون‌کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان نیز در این امر سهیم بوده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول