اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه بهداشتی و درمانی

دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت جزو 5 دانشگاه برتر کشور است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت در حوزه بهداشتی و درمانی جزو پنج دانشگاه برتر کشور است.

دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت جزو 5 دانشگاه برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم محمدی شامگاه سه‌شنبه در شورای سلامت شهرستان جیرفت اظهار داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت طی دو سال گذشته تابع دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه اکنون از سطح بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار و در شهرستان جیرفت نیز بسیار تحول‌آفرین بوده، اما کم‌لطفی مسئولان و مردم شهرستان شامل حال آن شده است.

محمدی تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت هنوز از نظر مسائل آموزشی و پژوهشی با توجه به جدید‌التأسیس بودن به جایگاه مطلوبی دست نیافته، اما در حوزه بهداشتی و درمانی جزو پنج دانشگاه برتر کشور است.

وی ابراز داشت: با وجود اینکه طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف بیماری مالاریا باید تا سال 93 انجام گیرد، اما ما هم‌اکنون موفق شده‌ایم به این مهم دست پیدا کنیم.

محمدی بیان داشت: همچنین با وجود استعدادها و ظرفیت‌های خارق‌العاده‌ای که در شهرستان جیرفت وجود دارد، توانسته‌ایم، رتبه برتر حاکمیت بالینی را در کشور کسب کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت گفت: در حوزه بهداشت تنها 30 درصد به این وزارتخانه مربوط می‌شود و 70 درصد دیگر به همکاری بین‌بخشی بستگی دارد.

محمدی عنوان کرد: به همین منظور امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت بتوانیم به وضعیتی مطلوب در این حوزه دست یابیم.

وی اذعان داشت: حوزه معاونت به دلیل طیف وسیع فعالیت در تمام کشور تقریباً مانند یک دانشگاه مستقل عمل می‌کند، اما در شهرستان جیرفت از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

محمدی با اشاره به اینکه 46 کارشناس در حوزه معاونت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان جیرفت فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب فضای فیزیکی این حوزه از فرمانداری، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره امور آب و فاضلاب شهری و شرکت برق منطقه‌ای جنوب کرمان انتظار می‌رود برای برطرف کردن مشکلات آن همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول