اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد و در سال‌ جاری انجام شد

بازرسی 4000 موردی دامپزشکی از مراکز عرضه و تولیدات دامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از بازرسی 4 هزار موردی دامپزشکی این استان از مراکز عرضه و تولیدات دامی در طول سال جاری خبر داد.

بازرسی 4000 موردی دامپزشکی از مراکز عرضه و تولیدات دامی

محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در فروردین‌ ماه سال ‌جاری بیش از 3 هزار و 984 مورد بازرسی بهداشتی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست‌های‌های سازمان دامپزشکی کشور در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت از تولید محصولات دامی ارگانیک و بدون آنتی‌بیوتیک است.

وی افزود: این امر مستلزم نظارت و کنترل محصولات دامی است که در این راستا همکاران بازرس بهداشتی در فروردین ماه سال‌جاری تعداد 3 هزار و 984 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی داشتند.

صادقی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 753 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و مشکل‌دار شناسایی و معدوم شد که 8 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

صادقی همچنین از کشتار تعداد 8 هزار و 844 راس دام سبک و سنگین و 92 هزار و 163 قطعه طیور صنعتی در همین مدت خبر داد و گفت: از این تعداد، مقدار 844 کیلوگرم گوشت قرمز و 2 هزار و 772 قطعه گوشت سفید از چرخه مصرف شهروندان خارج شد.

وی به مرغ‌های بسته‌بندی شده در بازار استان اشاره کرد و بیان داشت: همه این مرغ‌ها کد بهداشتی داشته و تحت نظارت بازرسین بهداشتی و شرعی هستند.

صادقی از لیبل‌بندی گوشت‌های دامی در این استان خبر داد و گفت: این گوشت‌ها به دلیل اینکه قابل ردیابی باشند علاوه بر کدگذاری، لیبل‌بندی نیز می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم مرغ و گوشت دامی مورد مصرف خود را حتما از فروشگاه‌ها و واحدهای مجاز خریداری کنند، تاکید کرد: مردم این استان جداً از خرید مرغ زنده خودداری کنند چراکه بسیاری از بیماری‌های گوارشی کنونی رایج در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل استفاده از همین مرغ‌های زنده فروش است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول