اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل:

نخستین جراحی دندانپزشکی بیمارستانی مازندران با موفقیت انجام شد

خبرگزاری فارس: متخصص دندان‌‌پزشکی اطفال گفت: در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، نخستین جراحی دندانپزشکی بیمارستانی بر روی 12دندان دختر سه ساله با موفقیت انجام شد.

نخستین جراحی دندانپزشکی بیمارستانی مازندران با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، نیلگون پاسدار عصر امروز در حاشیه نخستین جراحی دندان‌‌پزشکی بیمارستانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جراحی 12 دندان دختر سه ساله تحت بیهوشی عمومی درمان‌های ترمیم، کشیدن و درمان ریشه قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمار دچار نوعی پوسیدگی شدید و پیش رونده موسوم به پوسیدگی‌های شیرخوارگی بوده که این پوسیدگی به دلیل عادات غلط شیرخوارگی و تماس طولانی مدت شیر با دندان‌های کودک در هنگام خواب شروع شده و با عدم رعایت بهداشت دهان کودک از سوی والدین و رژیم غذایی پرکربوهیدرات در سال‌های بعد ادامه یافته و سبب ایجاد پوسیدگی‌های شدید عفونت و آبسه‌های دندانی می‌شود.

فلوشیپ دندان‌پزشکی بیمارستانی و متخصص دندان‌پزشکی اطفال بیان داشت: این پوسیدگی‌ها زمانی ایجاد می‌شود که کودک به دلیل سن کم و عدم تکامل مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی قادر به همکاری با دندان‌پزشکی برای ترمیم دندان‌ها نیست و در این صورت در بسیاری از موارد برای درمان اینگونه بیماران باید از روش‌های آرام بخش و بیهوشی عمومی استفاده کرد.

رئیس دانشکده دندان‌پزشکی بابل نیز درباره دندان‌پزشکی بیمارستانی افزود: دندان‌پزشکی بیمارستانی شاخه‌ای از دندان‌پزشکی کودکان است که به درمان دندان‌‌پزشکی کودکان خاص با مشکلات پزشکی مختلف و افراد عقب مانده ذهنی و کودکان کم سن که همکاری مناسب با دندان پزشک ندارند تحت آرام بخش یا بیهوشی عمومی می‌پردازد.

همایون علاقمند افزود: این بخش متعاقب شروع به کار رشته تخصصی دندان‌‌پزشکی کودکان در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل راه‌اندازی شد که هدف آن علاوه بر درمان بیماران نیازمند، تربیت نیروی متخصص  در این زمینه است.

وی بیان داشت: هم اکنون این رشته به صورت فلوشیپ تنها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه می‌شود که به تربیت نیروهای هئیت علمی دانشگاه‌ها در این زمینه می‌پردازد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول