اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی در پیامی به مناسبت هفته معلم:

معلمی هنر آموختن آموزه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: معلمی هنر است، هنر آموختن آموزه‌ها، معلمی عشق است، عشق الهی و آسمانی که پروردگار مهربان به انسان عطا فرموده تا با همت بلند خویش، روشنایی شب‌های تار جهالت و نادانی گردد.

معلمی هنر آموختن آموزه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در پیامی به مناسبت هفته معلم که امروز نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده آورده است: معلمی، مهری است که از روز ازل با گل آدمی سرشته شده تا مردم از ظلمات جهل به نور دانایی رهنمون شوند.

در این پیام آمده است: خداوند سبحان در آیات سوره جمعه می‌فرماید: " ... اوست خدایی که میان عرب امی،‌ پیغمبری بزرگوار از میان مردم برانگیخت تا بر آنان آیات وحی را تلاوت کند، آنها را پاک سازد و شریعت کتاب آسمانی را به آنان بیاموزد..."

در ادامه این پیام آمده است: روایات و رهنمودهای گوهربار علمای دینی نیز موید ارزش "تعلیم" و " جایگاه معلم" در فرهنگ تعالی بخش اسلامی است، چنانکه آثار به جا مانده از تلاش‌های بی‌وقفه بزرگ‌مردانی چون استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان نماد عینی این تفکر ارزشمند در بارور کردن گل‌های فرزانگی گلستان روح و اندیشه شاگردان وی و روشنگری اقشار جامعه تا به ابد نمایان است.

در ادامه پیام استاندار مرکزی آمده است: امید آنکه تمامی معلمین عزیز در مسیری که این شهید بزرگوار به تبعیت از علمای دین ترسیم کرده است گام نهاده و در احیای تفکر اصیل دینی، بی‌پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار، نقش‌آفرین گردند.

این پیام می‌افزاید: دوازدهم اردیبهشت ماه فرصتی است مغتنم تا با گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فرزانه و همه معلمان شهید به ویژه شهیدان جاوید رجایی و باهنر، تبریکات خالصانه را نثار عموم معلمین سرافراز میهن اسلامی بالاخص معلمین خدوم استان مرکزی کنیم و در سالی که با کلام گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین شده، آرزوی به ثمر نشستن تلاش‌های این عزیزان در تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز چرخه تولید ملی را از درگاه خداوند حکیم کرده و سلامت و توفیق روزافزون ایشان را مسئلت کنیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول