اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های کرمان:

روز شهادت مطهری انتخاب خوبی برای بیان شان معلم است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان گفت: روز شهادت علامه مطهری انتخاب بسیار به جایی برای بیان شان و منزلت روز معلم است.

روز شهادت مطهری انتخاب خوبی برای بیان شان معلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت مرحوم علیرضا افضلی‌پور و روز معلم اظهار داشت: یاد کردن از شهید مطهری و صحبت کردن پیرامون شخصیت ایشان کار بسیار دشواری است.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به شهید مطهری توجه خاصی داشتند و بعد از شنیدن خبر شهادت ایشان فرمودند که من فرزند عزیزی را از دست دادم و شهید مطهری حاصل عمر من بود.

صباحی افزود: مرحوم شهید مطهری شخصیتی مسئولیت‌پذیر در تدریس، تألیف و فعالیت‌های اجتماعی بود و هرگاه احساس مسئولیت کردند در مسئله‌ای وارد شدند.

وی تصریح کرد: مبارزه با انحرافات و تند‌روی‌ها از ابعاد دیگر مسئولیت‌پذیری شهید مطهری بود و شهید مطهری را مسلمانان تند رو به قتل رساندند.

صباحی گفت: روز شهادت علامه مطهری انتخاب بسیار به جایی برای بیان شان و منزلت روز معلم بود.

وی عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند، "‌روح یک پرنده آسمانی است که در یک قفس جای گرفته و آن سینه انسان است و اگر توجهش به علم باشد، جزو ملائکه و آسمانی‌ها می‌شود و اگر توجهش به جهل و نادانی باشد، جزو حشرات زمین می‌شود".

صباحی اذعان داشت: در این زمینه هر کس تلاش کرد، ارج و ارزش بالایی دارد و همه ما مدیون خانواده افضلی‌پور هستیم و علاوه بر خدمت آن‌ها روح تواضع و اخلاق پسندیده آن‌ها قابل توجه است.

 انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول