اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان خبر داد

تشکیل 8 تعاونی در شهرستان نهبندان در سال گذشته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان از تشکیل تعداد هشت تعاونی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

تشکیل 8 تعاونی در شهرستان نهبندان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حمید بهادری صبح امروز در جمع مسئولان و مردم شهرستان نهبندان اظهار داشت: بخش تعاون در کشور به دلیل تطابق اصول و ارزش‌های ماهوی آن با اصول و ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و در اسناد فرادستی نظام از جمله قانون اساسی و برنامه‌های توسعه‌ای مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز 20 ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به بخش تعاون توجه خاصی شده است، تصریح کرد: از سوی مقام معظم رهبری تکلیف شده تا این بخش حداقل سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد و همچنین در اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌ها، اولویت نخست به تعاونی‌ها اختصاص یافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان، ایجاد و تأمین شرایط و امکانات برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و جلوگیری از کارفرمای مطلق شده دولت را از اهم اهداف بخش تعاون عنوان کرد و افزود: پیشگیری از انحصار، تورم و اضرار به غیر، توسعه و تحکم مشارکت و تعاون عمومی بین مردم و قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر بکارند ولی وسایل کافی ندارند، از دیگر اهداف این بخش محسوب می‌شود.

بهادری از تشکیل تعداد هشت تعاونی جدید در گرایش‌های تولیدی، خدماتی، کشاورزی، دامپروری و مرزنشینان در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی تشکیل شده برای 149 نفر اشتغال‌زایی داشتند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 57 مورد نظارت بر مجامع و انتخابات هیئت مدیره تعاونی‌ها انجام شد، ادامه داد: نظارت مالی و عمومی بر تعاونی‌ها و اجرای نظام نظارت نیز طی سال گذشته 73 مورد بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان یادآور شد: حسابرسی از شش تعاونی مسکن مهر در سال گذشته انجام و تعداد هفت جلسه کمیسیون(ماده5) نیز در این شهرستان برگزار شده است.

وی در ارتباط با پیشرفت فیزیکی و تسهیلات پرداختی به 12 تعاونی مسکن مهر نهبندان اظهار داشت: تعداد اعضای این تعاونی ها 555 نفر هستند که از این تعداد 548 واحد به مرحله سفت‌کاری، 335 واحد به مرحله نازک‌کاری و 253 واحد نیز تکمیل شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان اضافه کرد: تاکنون تسهیلاتی که برای ساخت‌ و ساز این واحدها پرداخت شده مبلغی بیش از 94 میلیارد و 762 میلیون ریال بوده است.

بهادری تعداد اعضای شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان را 52 هزار و 940 نفر دانست و تصریح کرد: از این تعداد تا کنون تعداد 23 هزار و 238 نفر سود سهام خویش را دریافت کردند.

وی افزود: سود سهام پرداخت شده به این افراد تاکنون رقمی بیش از 258 میلیارد و 970 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول