اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب سفرهای دولت به خراسان‌شمالی

30 میلیارد ریال سرمایه در گردش به تعاونی‌ها اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی خراسان‌شمالی گفت:‌ 30 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در قالب سفرهای دولت به این استان برای تعاونی‌ها از طریق صندوق تعاون اختصاص یافت.

30 میلیارد ریال سرمایه در گردش به تعاونی‌ها اختصاص یافت

علی حسین‌‌پورپاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تأمین سی میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش واحدهای مشکل‌دار بدون آورده استان توسط صندوق تعاون اظهار داشت:‌ این تسهیلات برای 10 شرکت تعاونی مشکل‌دار استان اختصاص یافت.

وی همچنین اعطای تسهیلات به میزان پنج میلیارد و 800 میلیون ریال برای حمایت و تقویت تعاونی‌های بانوان، جوانان و فارغ‌التحصیلان در استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: همچنین در قالب سفرهای دولت به خراسان‌شمالی در بخش تعاون 76 میلیون ریال برای توسعه تجارت الکترونیک در تعاونی‌ها، 370 میلیون ریال برای کمک به راه‌اندازی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون اختصاص یافت.

حسین‌پور‌پاکزاد آموزش برای ارتقای توانمندی و بهره‌وری تعاونی‌های راکد، نیمه فعال و کارآفرین و همچنین پیگیری برای تأمین تسهیلات مورد نیاز تعاونی‌های فراگیر و توسعه فرهنگ تعاونی و اختصاص تسهیلات برای سرمایه در گردش شرکت‌های تعاونی که اکنون نیز در حال پیگیری بوده را از اقدامات این اداره‌کل برشمرد.

 

154 شرکت تعاونی بانوان در خراسان‌شمالی تاسیس شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی خراسان‌شمالی با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت دولت به این استان در بخش تعاون اظهار داشت:‌ در این راستا 154 شرکت تعاونی بانوان در این استان تاسیس و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود:‌ این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی، کشاورزی و صنعتی در سطح این استان فعالیت دارند.

به گفته حسین‌پور‌پاکزاد، با راه‌اندازی این شرکت‌های تعاونی بانوان برای هزار و 716 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد 345 شرکت تعاونی در قالب مصوبات سفر دولت، اظهار داشت:‌ با ایجاد این شرکت‌های تعاونی برای سه هزار و 861 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی خراسان‌شمالی رشد 159 درصدی تعداد شرکت‌های تعاونی استان را در طول فعالیت دولت نهم و دهم برشمرد و گفت:‌ تعداد این شرکت‌های تعاونی از 941 تعاونی در سال 84 به دو هزار و 434 تعاونی افزایش یافت.

 

کمک به ایجاد شرکت‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان در خراسان‌شمالی

حسین‌پور‌پاکزاد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این اداره‌کل را کمک برای ایجاد شرکت‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان در استان عنوان کرد و گفت:‌ در این راستا با ایجاد تعاونی‌های فارغ‌التحصیلان، 416 فرصت شغلی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل برای کمک و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اهتمام داشته و از آنان حمایت می‌کند.

خراسان‌شمالی با دارا بودن هفت شهرستان 843 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول