اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون گلستان خبر داد

ثبت 3 تعاونی فراگیر در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تاکنون سه تعاونی فراگیر در استان گلستان به ثبت رسیده است.

ثبت 3 تعاونی فراگیر در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: 10 هزار تعاونی در سطح استان گلستان وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 700 تعاونی به دلیل‎های مختلف از جمله عدم مدیریت، کمبود نقدینگی، آموزش ندیدن تعاونگران و عدم فرهنگ کار گروهی نیمه فعال هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر تعاونی‎ها در استان به سمت تعاونی خانوادگی پیش می‎رود گفت: بیشترین تعاونی‎های به ثبت رسیده در استان بالای 50 درصد در بخش کشاورزی است که درصد بیشتری از تعاونی‎های نیمه فعال و غیرفعال را نیز تشکیل می‎دهد.

خواجه‌مظفری در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین 320 تعاون بانوان در استان داریم که بیشتر آنها فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان آمار اخراج کارگران استان را در سال 1389 تعداد 5 هزار و 952 کارگر دانست و تصریح کرد: مسئولان همواره در گذشته سعی کرده‎اند تا از حقوق کارگران دفاع کنند و در صورت امکان آنها را دوباره به کار گیرند و اگر این کار میسر نبود برای دریافت بیمه بیکاری آنها را به تامین اجتماعی معرفی کنند.

وی ادامه داد: در سال 1390 اخراج کارگران به 5 هزار نفر بوده و علت اصلی این اخراجی‎ها نیز تعاونی‎های اعتباری بود که در سال گذشته با مشکل مواجه شده بودند.

خواجه‌مظفری با بیان اینکه درصد بالایی از این اخراجی‎ها مشغول به کار شده‎اند اضافه کرد: در بحث حمایت از این کارگران بیمه بیکاری را برای 3 هزار و 300 نفر برقرار ساختیم و تعدادی را نیز برای مهارت‎آموزی به فنی‎وحرفه‎ای معرفی کرده‎ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص حل مشکلات کارگران ساختمانی نیز اذعان داشت: چند صنف کارگران ساختمانی در استان وجود دارد، اما تاکنون برای ارائه و حل مشکلات به ما مراجعه نکرده‎اند تا ما پیگیر امور آنها شویم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول