اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

تعاونی دهیاران چالوس برنده مناقصه نگهداری آب روستایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران چالوس گفت: تعاونی دهیاران چالوس برنده مناقصه نگهداری آب روستایی شد.

تعاونی دهیاران چالوس برنده مناقصه نگهداری  آب روستایی شد

عیسی میردار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: این تعاونی در مناقصه حفظ و نگهداری آب روستایی منطقه شش مازندران که شامل شهرهای نوشهر و چالوس می‌شود شرکت کرد و توانست برنده این مناقصه شود.

میردار خاطرنشان کرد: در کشور برای نخستین بار است که شرکت تعاونی دهیاران در چنین مناقصه‌ای شرکت می‌کند تا عهده‌دار فعالیت‌های اجرایی باشد.

وی هدف از شرکت در این مناقصه را مشکل آب روستایی دانست و ابراز داشت: همیشه یکی از مشکلات دهیاران مشکل آب شرب و... بوده که امیدواریم با حضور مستمر و مدیریت آب روستایی در روستاها با کمک دهیاران بتوانیم تا حدودی مشکلات قبلی را برطرف کنیم.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این شرکت تعاونی از شرکت در این مناقصه حضور در فعالیت‌های اجرایی بوده تا  ظرفیت‌های موجود دهیاران و این شرکت تعاونی به اجرا گذاشته شود.

 مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران چالوس تصریح کرد: بنا به نقش جایگاه تعاون و همیاری در توسعه و بالندگی اقتصادی و اجتماعی کشور به‌ویژه در روستاها که تقریباً حدود نیمی از جمعیت را به خود اختصاص داده و بر اساس نص صریح قرآن کریم و مواد 43 و 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجریان و سیاست‌گذاران امور دهیاری‌ها، چهار راهبرد را برای تأسیس تعاونی دهیاران مد نظر قرار دادند.

میردار بیان داشت: تقویت روحیه همکاری و مشارکت، ایجاد زمینه اشتغال و فرصت‌های شغلی، رشد و توسعه اقتصادی و  همکاری با دولت برای اجرای برنامه‌های عمرانی و خدماتی در روستاها از جمله چهار راهبرد تاسیس تعاونی دهیاران بوده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی بخش مرکزی چالوس گفت: شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی چالوس با شماره ثبت 2199 با مدیریت و تلاش دهیاران عضو و مجموعه اداری دفتر مرکزی و به ویژه حمایت بخشدار بخش مرکزی علی ردایی و مجموعه پرسنل بخشداری در سال 1390 فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی متذکر شد: ادامه فعالیت صدور پروانه ساختمانی روستایی به‌صورت متمرکز برای متقاضیان بخش مرکزی چالوس، تحویل اسناد و مدارک مربوط به 13 روستای شهر جدید هچیرود به شهرداری هچیرود، خرید یک قطعه زمین به متراژ 3 هزار و 150 متر مربع واقع در روستای تازه‌آباد به عنوان مرکز دهستان از محل درآمد شرکت تعاونی به ارزش 300 میلیون تومان و اجاره یک واحد ساختمان با زیربنای 285 متر مربعی در میدان معلم برای استقرار دفتر مرکزی شرکت بعد از جداشدن از ساختمان فرمانداری از جمله فعالیت‌های این دهیاری در سال 90 بوده است.

این مسئول اذعان داشت: انجام امور بیمه روستائیان در قالب بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور به صورت کارگزار متمرکز با در اختیار داشتن دو نیروی زن در دفتر مرکزی شرکت و اعزام آنها به روستاها که در سطح کشور برای نخستین بار صورت گرفت توسط نیروهای شرکت تعاونی در حال انجام است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول