اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان:

240 تشکل و تعاونی در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان گلستان از فعالیت نزدیک به 240 تشکل و تعاونی در سطح استان گلستان خبر داد.

240 تشکل و تعاونی در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی رجایی صبح امروز در جمع مدیران ادارات تعاون روستایی استان گلستان اظهار داشت: انسجام انجمن، صنف و تشکل‎ها برای شرکت تعاونی‎ها به عنوان یک فرصت مادی و معنوی تلقی می‎شود و ضرورت این اتحاد برای پیشرفت شرکت تعاونی‎ها الزامی است.

وی به ارائه آماری در خصوص تعاونی‎های روستایی تولید، کشاورزی، زنان و اتحادیه‎ها پرداخت و تصریح کرد: گنبدکاووس دارای 32 تعاونی فعال و سه تعاونی غیرفعال و علی‎آبادکتول 15 تعاونی فعال و دو تعاونی غیرفعال دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان ادامه داد: مینودشت 28 تعاونی فعال و شش تعاونی غیرفعال و آزادشهر و رامیان 16 تعاونی فعال و سه تعاونی غیرفعال دارد.

رجایی بیان داشت: گرگان 30 تعاونی فعال و دو تعاونی غیرفعال، آق‎قلا 19 تعاونی فعال و یک تعاونی غیرفعال، کردکوی و بندرگز 21 تعاونی فعال و یک تعاونی غیرفعال، بندرترکمن 17 تعاونی فعال و دو تعاونی غیرفعال را در سطح استان به خود اختصاص داده‎اند.

وی عنوان کرد: شرکت‎های فعال شرکت‎هایی هستند که دارای برنامه باشند و در عرصه‎های مختلف وظیفه‎مندی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی گلستان یادآور شد: فعالیت و تلاش‎های شرکت تعاونی‎ها باید در راستای شاخص‎های تعریف شده باشد که شاخص‎ها نیز از دل برنامه بیرون می‎آیند، لذا به همین نسبت میزان فعالیت‎ها مورد ارزیابی قرار می‎گیرند.

رجایی به حذف هزینه‎های غیرضروری تاکید کرد و متذکر شد: هزینه‎ها باید هدفمند و مشخص باشند لذا همان‌طوری ‎که باید در خرید، نگهداری و فروش محصولات حساسیت به خرج داده شود در هزینه‌کردها نیز باید با برنامه‎ریزی و حساسیت پیش برویم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: رؤسای ادارات شهرستان‎ها از ایجاد هزینه برای تعاونی‌ها و اتحادیه‎ها پرهیز کنند چرا که هرگونه هزینه در سطح ادارات دارای مقررات است و معاونت اداری‎ مالی باید در این زمینه کنترل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول