اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 715 دهیاری در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 715 دهیاری در روستاهای استان فعالیت می‌کنند، گفت: نقش شوراهای اسلامی روستا در توسعه عمران و آبادانی بسیار برجسته است.

فعالیت 715 دهیاری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، سید محمدکاظم علوی اظهار داشت:‌ شوراهای اسلامی نمادی از مدیریت مردم بر مردم و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی است.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در اداره امور شهرها و روستاها با تکیه بر تصمیم جمعی دارند، تصریح کرد: فلسفه شوراها بر مبنای اراده مردم است به طوری‌که دولت با فراغت و فرصت بیشتری بتواند به امور حاکمیتی و نظارتی خود بپردازد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: ارتقای مشارکت‌های مردمی و کارایی نهادهای دولتی و خصوصی از جمله دستاوردهای مهم شوراهای اسلامی به شمار می‌رود.

علوی بر فعالیت بیشتر شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی روستا باید با در نظر گرفتن مشکلات اساسی روستای خود نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه جوانان به ویژه در روستاها خواند و افزود: شوراهای اسلامی روستا و دهیاری‌ها باید زمینه آشنایی جوانان با ظرفیت‌های محلی را به منظور ایجاد اشتغال فراهم کنند.

فرماندار بشرویه نیز کارکرد شوراهای اسلامی را در توسعه شهرها و روستاها از زمان فعالیت تاکنون بسیار مفید عنوان کرد.

غلامرضا پورسلطانی گفت: شوراها و همچنین دهیاری‌ها باید با توجه به واقعیات موجود و در نظر گرفتن اولویت‌های شهر و روستا با در نظر گرفتن محدود بودن اعتبارات تصمیمات مفید و اثربخشی را اتخاذ کنند که این نشان از حساسیت و اهمیت کار شوراها را می‌رساند.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول