اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

57 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد درجه‌بندی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از امتیازدهی و درجه‌بندی 57 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

57 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد درجه‌بندی شدند

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دهیاری‌ها بر اساس قانون مصوب سال 80 تشکیلات دهیاری‌ها باید بر اساس امتیازهای خاص درجه‌بندی شوند.

* شاخص‌های درجه‌بندی روستاها جمعیت، وسعت و درآمد است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دهیاری‌ها بر اساس سه شاخص درآمد، جمعیت و وسعت روستا امتیازدهی و درجه‌بندی می‌شوند.

جعفری وسعت روستا را محدوده قانونی روستا بیان کرد و افزود: اطلاعات لازم در مورد درآمد روستا و محدوده قانونی روستا بر اساس آمار دریافتی از بنیاد مسکن در نظر گرفته می‌شود.

وی آمار و اطلاعات آخرین سرشماری رسمی کشور را ملاک احتساب جمعیت روستایی عنوان و تصریح کرد: دهیاری‌ها بر اساس سه شاخص درآمد، جمعیت و وسعت روستاها از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شوند.

جعفری یادآور شد: همزمان با صدور مجوز برای دهیاری‌ها تا دو سال به صورت موقت درجه دهیاری‌ها یک است.

* دهیاری‌های دارای عمر کمتر از دو سال درجه‌بندی نمی‌شوند

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تا دو سال پس از تأسیس و آغار به کار، دهیاری‌ها دارای درجه یک هستند و پس از طی دو سال درجه‌بندی آنها آغاز می‌شود.

جعفری بیان داشت: در کهگیلویه و بویراحمد 290 دهیاری وجود دارد که 57 دهیاری درجه‌بندی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کار امتیازدهی بر اساس شاخص‌های لازم برای 50 دهیاری نیز به اتمام رسیده و پرونده آنها به منظور درجه‌بندی در تهران در دست اقدام است.

جعفری با بیان اینکه امتیازدهی 123 دهیاری در دست بررسی در کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: جمع‌بندی امتیازها و شاخص‌های این دهیاری‌ها به زودی به تهران ارسال می‌شود.

وی ابراز داشت: 60 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از دو سال تأسیس شده‌اند و تا سپری شدن دو سال درجه‌بندی نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به امتیازدهی هر شاخص در تعیین درجه دهیاری گفت: هر شاخص شامل پنج طبقه بوده و وجود برخی شرایط در روستا نیز دارای امتیاز است.

جعفری وجود ابنیه مذهبی، فرهنگی و باستانی ثبت شده در فهرست آثار ملی، برخورداری از پتانسیل‌های گردشگری و تفریحی را از جمله امتیازات برای روستاها در تعیین درجه روستاها برشمرد.

وی با بیان اینکه دفاتر امور روستایی استانداری دبیرخانه کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌ها هستند، ابراز داشت: این کمیسیون به ریاست معاونت عمرانی استاندار تشکیل شده و درجه بالای روستاها به منزله بالابودن درآمد، جمعیت و یا وسعت روستاها است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول